شناسهٔ خبر: 110944 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پس از دوسال انتظار؛

اعزام حجاج به سرزمین وحی آغاز شد / ۳۷ روز خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام در فرودگاه‌های کشور

گزارش تصویری بدرقه-حجاج شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پس از وقف دوساله زائران بیت الله الحرام به سوی مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پس از دوسال انتظار از روز گذشته زائران بیت الله الحرام عازم سرزمین وحی شدند.

بنابر گفته مسئولان ذی ربط  تعداد زائران خانه خدا امسال ۳۹ هزار  و ۶۲۰ نفر اعلام شده است که با شرط سنی زیر ۶۵ سال به این سفر معنوی اعزام  می شوند.

فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اهواز، ساری، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان ، شیراز، زنجان و همدان آماده پذیرش و اعزام زائران خانه خدا به عربستان هستند.

 عملیات حج امسال طی ۳۷ روز از ۲۲ خرداد از سه شهر کرمان ،تهران و تبریز آغاز شده است و در تاریخ ۱۲ تیر ماه به پایان خواهد رسید و عملیات برگشت نیز طی ۱۶ روز از ۲۳ تیرماه آغاز و در تاریخ ۸ مرداد ماه به پایان می رسد.

 به گفته رستمیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تعداد پروازهای رفت و برگشت حجاج در مجموع ۳۱۶ پرواز خواهد بود که توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) انجام خواهد شد.

 شایان ذکر است؛ فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را خواهند داشت.