شناسهٔ خبر: 110948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل:

رفع تصرف بیش از ۱۲ هکتاراز اراضی دولتی استان اردبیل از ابتدای سالجاری

نوظهور راه و شهرسازی اردبیل فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اقدام قانونی و رفع تصرف بیش از ۱۲ هکتار از اراضی دولتی از چنگال زمین خواران و متصرفین اراضی بیت المال از ابتدای سالجاری صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، سرهنگ مهدی نوظهور فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: از ابتدای سالجاری مامورین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل با هماهنگی دستگااهای قضایی و انتظامی و در اقدامی مشترک توانستند ۱۲۰۷۱۱ مترمربع از اراضی دولتی را رفع تصرف نمایند.

اقدام قانونی و رفع تصرف بیش از ۱۲ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۷۹۵ میلیارد ریال از چنگال زمین خواران و متصرفین اراضی بیت المال صورت گرفته است.

وی به ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده اشاره کرد و گفت: ۷۹۵ میلیارد ریال ارزش رفع تصرفات اراضی بوده که مامورین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در ۱۵ ماموریت اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده و تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان گردید.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: درسالجاری نیز همانند سال های قبل همچنان بحث کنترل اراضی تحت پوشش راه و شهرسازی استان اردبیل را به جد پیگیری کرده و از اراضی تعیین حدود طبق نقشه‌ ابلاغی صیانت کرده و شناسایی اراضی تصرف شده را ادامه خواهیم داد.

نوظهور افزود: آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری و پلیس پیشگیری و نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان با توزیع بروشور اطلاع رسانی در حال انجام است و امیدواریم نتایج آن ارتقا آگاهی مردم برای مقابله قانونی با متصرفین به اراضی بیت المال باشد.

وی از همراهی فرماندهان انتظامی استان ، شهرستان‌ها و مسئولان قضائی در همکاری و همراهی با این مجموعه قدردانی کرده و گفت: سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی ملی است.