شناسهٔ خبر: 110956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اعلام کرد:‌

کنترل سرعت غیر مجاز خودروها به کمک سامانه های هوشمند جاده ای

سامانه های هوشمند جاده ای بابک کاوییان : کاهش تخلفات و تصادفات جاده ای خصوصا کنترل سرعت به کمک سامانه های هوشمند جاده ای و با کمک دوربین های ثبت تخلف سرعت امکان پذیر است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، بابک کاوییان گفت: کاهش تخلفات و تصادفات جاده ای خصوصا کنترل سرعت به کمک سامانه های هوشمند جاده ای و با کمک دوربین های ثبت تخلف سرعت امکان پذیر است .

وی افزود : امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت به عنوان یک تجربه موفق در راستای کاهش سرعت رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات جاده ای قلمداد می‌شود.

وی افزود: سرعت خودروها  که همواره یکی از علل وقوع تصادفات جاده ای شناخته شده است امروزه به کمک سامانه ای هوشمند جاده ای قابل تعدیل و کاهش هست .

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد : بررسی آمار تخلفات رانندگی ثبت شده در استان ، نشان می دهد که به کارگیری روش‌های سنتی اعمال قانون طی چند سال گذشته در رفتار ترافیکی رانندگان تأثیری نداشته است و سامانه های هوشمند نقش موثرتری داشته اند .

وی گفت:دوربین های نظارت تصویری با ثبت تخلف رانندگان، ضمن آشکارسازی محل و نوع تخلف، آن ها را بر این امر واقف کرده که در دفعات بعد در آن محدوده با سرعت مطمئن تری رانندگی کنند .

بابک کاوییان اضافه کرد : کاهش تخلفات و تصادفات استان در جاده های دارای دوربین هوشمند و به خصوص کاهش قابل توجه آن در محل نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت از یک سو نشان از قانون پذیری و رشد فرهنگ ترافیک رانندگان  و از سوی دیگر موید بازدارندگی و تاثیر این سامان ها در کنترل سرعت است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد :  بر اساس مطالعه و ارزیابی که در خصوص نقش دوربین های کنترل سرعت بر کاهش تصادفات جاده ای و تخلفات سرعت در محورهای مختلف استان  انجام شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان دهنده کاهش میانیگن 40درصدی سرعت در این محورهاست .