شناسهٔ خبر: 110984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استاندار عنوان کرد:

تعیین تکلیف متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری تا پایان خردادماه

شورای مسکن چ و ب معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای مسکن استان از تعیین تکلیف متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، علی حیدری ضمن اعلام این مطلب، افزود: در مورد تأمین زمین نیز تاکنون برای ساخت ۲۷ هزار واحد تأمین زمین صورت گرفته و طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی، تا پایان تیرماه تأمین زمین برای تعهد ۴ سال استان انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به کلنگ زنی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سفر اخیرریاست جهوری به استان، برآورد ساخت این واحدها را ۱۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد. حسینعلی مقصودی به لزوم آماده سازی و تأمین زیرساخت های عمومی نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل این واحدها با آماده سازی و زیرساخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی افزود: مجموع ثبت نام ها در ۶ فاز مختلف، ۸۱ هزار و ۴۳۵ متقاضی می باشد که از این تعداد ۳۶ هزار و ۳۷۸ نفر حائز شرایط تشخیص داده شده اند و ۱۹ هزار و ۸۸۵ نفر تأیید نهایی شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون برای ۱۶ هزار و ۲۳۵ متقاضی افتتاح حساب انجام شده است و ۱۱ هزار و ۸۱۵ متقاضی واریز وجه داشته اند.

مقصودی همچنین گفت: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۱۰ هزار واحد در سال است که تاکنون تعهد تخصیص زمین برای سه سال و به میزان ۳۵۰ هکتار فراهم شده است.

برنامه ریزی برای رفع برخی مشکلات سازندگان مسکن همچون تآمین آب، تأمین سیمان و رفع مشکل خط دهی تلفن همراه، تأمین زمین در شهرهایی که متقاضی مؤثر دارند و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام ستاد بازآفرینی شهری از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای مسکن چهارمحال و بختیاری بود.