شناسهٔ خبر: 110989 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های شمالی، شرقی و جنوبی/ هوای اغلب مناطق کشور در روزهای آخر هفته گرم و پایدار خواهد بود

گرمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی از بروز پدیده رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های شمالی، شرقی و جنوبی کشور طی روز جاری خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور برای امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد و ساعاتی آتی، گفت: برای امروز در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و نیز مناطقی از گیلان، شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را داریم که بیشتر برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ می‌دهد.

وی افزود: نوار شرقی کشورمان هم خیزش گرد و خاک را خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا هم بارش‌ها به شکل پراکنده در این مناطق ادامه دارد، گفت: امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، غبار را خواهیم داشت که البته از اوایل وقت امشب به تدریج از میزان این غبارها کاسته خواهد شد.

گودرزی گفت: از بعدازظهر امروز و طی روز چهارشنبه برای استان‌هایی مانند زنجان، البرز، قزوین، سمنان و سیستان و بلوچستان و نیز همدان، مرکزی و قم، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا یکشنبه هفته آتی در نوار شرقی کشورمان شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیز برای سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان، وزش باد شدید توام با گرد و خاک را داریم که می‌تواند برای روز شنبه در منطقه زابل طوفان شن و خاک را به وجود بیاورد.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا روز پنجشنبه هم در ایلام، خوزستان و بوشهر وزش بادهای شدید رخ خواهد داد.

گودرزی وضعیت آب‌های جنوبی کشور را هم طی امروز مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

وی گفت: به لحاظ دمایی هم برای روزهای پنجشنبه و جمعه در اغلب مناطق کشورمان هوای گرم و پایدار استقرار خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت هم طی روز جاری عنوان کرد: تهران هم امروز بعدازظهر باد و گرد و خاک خواهد داشت و بیشینه دمای پایتخت هم به ۳۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.