شناسهٔ خبر: 111003 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تابستان امسال در محورهای خراسان شمالی انجام می شود:

خدمات رسانی ۱۱۰ راهدار به مسافران تابستانی

راهدار به منظور ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی، ۱۱۰راهدار در قالب ۱۵ تیم راهداری طی تابستان امسال در محورهای خراسان شمالی به مسافران خدمات رسانی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی و خدمات رسانی بهتر به مسافران و زائرانی که در محورهای استان تردد می کنند، ۶۰ دستگاه ماشین آلات به کارگیری می شود که از این تعداد، ۱۶ گشت راهداری، ۳۰ دستگاه خودروی سواری و مابقی ماشین های راهداری است.

محمد مشتری با اشاره به فعالیت ۱۶  گشت شبانه روزی در طول اجرای طرح تابستانی افزود: در طرح تابستانی امسال، ۱۴ راهدارخانه در محورهای استان به مسافران و رانندگان خدمات رسانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ای در محورهای خراسان شمالی طی سفرهای تابستانی، تدابیر لازم اتخاذ شده است و در این راستا خط کشی محورها، نگهداری شبکه روشنایی، علف زنی، رنگ آمیزی، شستشو و مرمت تابلوها و علائم، لکه گیری و روکش آسفالت محور شریانی به منظور بهبود رویه راه ها انجام می شود.

وی اظهارامیدواری کرد: با اجرای طرح تابستانی و استفاده از تجهیزات، ماشین آلات و امکانات همچنین ایمن سازی محورها زمینه افزایش رضایت کاربران جاده‌ای و ایمنی محورهای استان فراهم شود.

خراسان شمالی دارای ۵ هزار و ۸۴۶ کیلومتر راه است که از این میزان ۲۰۷.۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۹۸.۶ کیلومتر راه اصلی، ۵۸۸.۱ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۶۵۱.۷ کیلومتر راه روستایی است.