شناسهٔ خبر: 111013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد

ناوگان راهداری قم به دودستگاه ادوات فنی مجهز شد

خبر رئیس اداره ماشین آلات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد: به منظور افزایش توانمندی ناوگان راهداری استان قم، دودستگاه ماشین آلات شیار زن و دمنده، با ارزشی افزون بر ۲۵/۵ میلیارد ریال، خریداری و به این ناوگان اضافه شد

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم  ازتجهیزو افزایش توانمندی و بهره وری ناوگان راهداری استان قم خبرداد.
سید مهدی موسوی درادامه تصریح کرد: بی تردید توجه به قابلیت‌های فنی ناوگان راهداری دردوبخش سخت افزاری و نرم افزاری، موجبات افزایش بهره وری درجمیع سطوح، اعم از صیانت، ارتقا ایمنی، ارتقا سطح سرویس و...درمحورهای جاده‌ای را فراهم می آورد.
وی توجه به بهره وری حداکثری ازعوامل فنی و ماشین آلات دراختیاررا درقالب طرح‌های،امری مطلوب خواند و افزود: رویکرد اجرای طرح‌های عمران جاده ای بویژه درحوزه صیانت ازراه‌ها و ابنیه فنی، آنهم درشرایظی که کشور با مشکل تحریم‌های ظالمانه روبروست، می تواند رهگشای بسیاری از مسائل دراین حوزه‌ها باشد.
موسوی تجهیز و تامین ماشین آلات راهداری را امری درراستای همین رویکرد دانست و خاطر نشان ساخت:  بحمدالله طی سنوات جاری شاهد تهیه  چند دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین وهمچنین ادوات مورد نیاز بوده ایم .
رئیس اداره ماشین آلات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم دربخش دیگری از این خبر به خرید و تجهیز دودستگاه ادوات راهداری اشاره و اظهار داشت: با توجه به رویکرد اجرای حداکثری طرح‌های عمران جاده‌ای درقالب طرح‌های امانی، نسبت به احصا نیازمندی‌ها و تامین ماشین آلات و ادوات مورد نیازاقدام شده است.
سید مهدی موسوی خرید دودستگاه ماشین آلات شیار زن و دمنده را درراستای تجهیزماشین آلات اداره کل متبوع دانست و اضافه کرد: دستگاه شیارزن محصولی چند منظوره با قابلیت نصب سریع برروی انواع اسکید لودر با اپراتوری آسان می باشد.
وی اادامه داد: با توجه به طراحی این محصول و سیستم هیدرولیک آن، امکان اجرای عملیات مختلف تراش آسفالت و بتن و همچنین ایجاد شیارهای لرزاننده( رامبل استریت) را دارد.
موسوی درخصوص دیگر قابلیت‌های فنی دستگاه ایجاد شیار لرزاننده توضیح داد: این وسیله قابلیت ایجاد شیارلرزاننده( رامبل استریت) با عرض متغیر ۳۵۰ الی ۶۰۰ میلیمتر، تراش آسفالت و بتن با عرض ۶۰۰ و عمق ۱۵۰ میلیمترو ایجاد زبری سطح ( مضرس) با کیفیت‌های ۳ تا ۴۰میلیمتر را دارا می باشد.
رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از دیگر قابلیت‌های این محصول بومی به تسطیح و موج گیری سطوح آسفالتی و امحا خطوط زائد ترافیکی اشاره و توضیح داد: درمجموع کارآیی چند منظوره، کیفیت مطلوب، توانایی مانور درمعابر شهری، اپراتوری آسان، هزینه کم نگهداری، حمل آسان، قیمت مناسب و ... را میتوان از امتیازات این وسیله خوش ساخت وطنی دانست.
سید مهدی موسوی دیگر دستگاه خریداری شده جهت اداره ماشین آلات راهداری و حمل ونقل قم را دستگاه بلوئر( دمنده هوا) عنوان واظهار داشت: با توجه به ضرورت زدودن ضایعات آسفالتی پس از عملیات تراش واجرای رامبل از سطح وحریم راه، نسبت به تهیه یکدستگاه دمنده پرقدرت هوا اقدام شد.
وی از دیگرموارد استفاده از دستگاه بلوئر، به بهره برداری از آن درپاکسازی صحنه‌های تصادفات اشاره و افزود: با توجه به طراحی این دستگاه، قابلیت جابجایی آن ساده واپراتوری آن نیز بسیار آسان می باشد.
موسوی میزان هزینه خرید این دووسیله ساخت وطن را افزون بر ۵/۲۵ میلیارد ریال عنوان و افزود: تمامی هزینه خرید این دودستگاه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.
وی درخاتمه یادآور شد: با توجه به ضرورت تجهیز اکیپهای واکنش سریع راهداری جهت اعزام و پاکسازی صحنه تصادفات جاده ای، نسبت به تهیه سه دستگاه دیگر دمنده ( بلوئر) اقدام شده که ان شالله پس از خریداری، دراختیار ادارات راهداری و حمل ونقل شهرستانهای تابعه قرار خواهد گرفت.