شناسهٔ خبر: 111024 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان خبر داد؛

فعالیت ۵ بیل مکانیکی برای احداث دیواره حفاظتی در خلیج گرگان

خلیج گرگان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان از فعالیت ۵ بیل مکانیکی برای احداث دیواره حفاظتی در خلیج گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، الله یار اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان در گفت‌وگوی رادیویی روزنه مرکز صدا و سیمای استان گلستان، گفت: پس از سفر رییس جمهوری به استان گلستان، تیم‌های فنی و مهندسی سازمان بنادر ایران برای اجرایی کردن مصوبات سفر، اقدامات لازم را انجام دادند.

وی افزود: قراردادها و الزامات و عقد قرارداد بین کارفرما و پیمانکار انجام شده است. به علاوه ۵ دستگاه بیل مکانیکی برای احداث دیواره حفاظتی (دایک) در محدوده کانال آشور به طول ۹ کیلومتر، عرض صد متر و عمق ۱۶۰ سانتی‌متر مستقر هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان همچنین با بیان اینکه همراه با ناظرین محیط زیست همه موضوعات فنی بررسی می‌شود، اعلام کرد: یک دستگاه بیل مکانیکی سنگین نیز که مخصوص لایروبی است، وارد منطقه شده است و یک دستگاه دیگر در روزهای آتی وارد می‌شود.

اسعدی با اشاره به اینکه قبل از شروع کار، اعتبارات لازم پرداخت شده و از لحاظ مالی مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: در جلسه احیای تالاب‌های کشور چند راهکار پیش‌بینی شده بود که لایروبی روش کوتاه مدت بوده است.