شناسهٔ خبر: 111039 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد؛

اجرای مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها در اولویت قرار گرفت

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اجرای مصوبات سفرهای ریاست محترم جمهور به استان‌ها در اولویت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: از مجموع مصوبات ابلاغی سفرهای ریاست جمهوری از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون (مصوبات ۱۷ استان تاکنون ابلاغ شده است)، حدود ۴۵ مصوبه مرتبط با حوزه راهداری و راه روستایی بوده است.

وی افزود: جمع ریالی این مصوبات در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است که تا کنون مربوط به ۱۷ سفر استانی است و سهم اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود دو هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان بوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان اینکه این مصوبات در حوزه‌های اصلاح نقاط حادثه خیز، روکش آسفالت راه‌ها و تکمیل و آسفالت راه‌های روستایی است، عنوان کرد: در این مصوبات تامین و تخصیص اعتبار حدود یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و رفع نقاط پرحادثه طی دو تا سه سال پیش بینی شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص کامل اعتبارات مصوبات مذکور، سالانه حداقل ۱۰۰ نقطه حادثه خیز در استان‌های هدف علاوه بر برنامه‌های سالیانه اصلاح و ایمن سازی می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، لازم به ذکر است، هم اکنون حدود ۶۵۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز با تامین اعتباری در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد که با تخصیص اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور، در تکمیل پروژه‌های مربوطه تسریع خواهد شد.