شناسهٔ خبر: 111050 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی سفرهای تابستانی نسبت به مدت مشابه سال قبل

اتوبوس معاون حمل و نقل سازمان راهداری ارتقا ایمنی و توجه به ایمنی حمل و نقل عمومی را اولویت سازمان در سفرهای تابستانی خواند و گفت: پیش بینی می شود میزان جابجایی مسافر در طرح تابستانی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش حداقل ۲۰ درصدی برخوردار باشد.

حمیدرضا شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ گفت:‌با توجه به شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته و بروز محدودیت در انجام سفرهای تابستانی هموطنان ،پیش بینی می شود در تابستان سالجاری با رفع پاندمی کرونا با افزایش تقاضای محسوس نسبت به سنوات گذشته در حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای را شاهد باشیم. 

وی ادامه داد: لذا برنامه‌ریزی‌ها با رویکرد ارتقا حداکثری خدمات حمل و نقل از نظر کمی و کیفی و ارتقا سطح تردد ایمن ناوگان در سطح جاده‌های کشور انجام پذیرفته که ماحصل آن در قالب بخشنامه‌هایی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ابلاغ شده است. در همین راستا پیش بینی می شود میزان جابجایی مسافر در طرح تابستانی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش حداقل ۲۰ درصدی برخوردار باشد.

 شهرکی خاطر نشان کرد:‌ به ادارات کل استانی موکدا تاکید شده است که با برنامه‌ریزی مناسب جهت افزایش بهره وری در بکارگیری ناوگان امکان پاسخگویی به تقاضای فزاینده مسافرین را فراهم آورند که این مهم با همکاری و هماهنگی نزدیک و تنگاتنگ دوطرفه سازمان با تشکل های صنفی در سطح ستادی و استانی میسر خواهد شد .

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ضمن تاکید مجدد بر نظارت مضاعف ادارات کل استانی در مقوله  ارتقاء ایمنی سفرهای جاده ای بر موضوع فراهم نمودن سفری ایمن، آسان، راحت و در دسترس برای هموطنان عزیز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای سفرهای تابستانی، اوج تقاضا وجود ندارد، بر موضوع پیش فروش بلیت ها و تشویق به انجام سفرهای برنامه ای و تهیه بلیت به صورت غیرحضوری تاکید کرد و گفت:‌ در ایام تابستان نکته مهم این است که در ایام پایانی طرح تابستان به دلیل همزمانی  آن با ایام اربعین حسینی (ع) موضوع برنامه ریزی دقیق جهت تامین ناوگان و پاسخگویی به تقاضای فزاینده آن ایام از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

شهرکی در پایان گفت: در این خصوص این موضوع باید از همین حالا در دستور کار قرار داشته  و از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود بهره برداری لازم را کرد که نیازمند مشارکت کلیه دستگاه‌های دخیل در موضوع  اربعین هستند.