شناسهٔ خبر: 111065 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های شمالی، شمال غرب، شرق و جنوب شرق کشور/ ماندگاری هوای گرم دراکثر استان‌ها / دریای عمان و خلیج فارس مواج و متلاطم

گرمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بروز پدیده رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های شمالی، شمال غرب، شرق و جنوب شرق کشور از پایداری هوای گرم تا اوایل هفته آینده خبر داد.

 کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور برای امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد و روزهای آتی، گفت: امروز و فردا در استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و به شکل پراکنده در خراسان جنوبی و جنوب و جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان و هرمزگان  گاهی مواقع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد و در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان هم در ساعت‌های بعد از ظهر بارش پراکنده را داریم .

 وی افزود: از نظر دمایی ازروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده همچنان در بیشتر مناطق کشور ماندگاری هوای گرم را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد:امروز دراستان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی و قم در اواخر وقت در شمال شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد وخاک  پیش بینی می شود.

رفیعی در ادامه افزود: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت پنجشنبه استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید و گردو خاک را خواهند داشت و از روز پنجشنبه تا جمعه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل و جنوب سمنان و شمال اصفهان، یزد و شرق کرمان همین شرایط را خواهند داشت که دروزهای شنبه و یکشنبه در منطقه زابل احتمال طوفان گرد و خاک هم وجود دارد.

به گفته رفیعی از روز پنجشنبه تا جمعه مناطق غرب تا مرکز خلیج فارس و شرق دریای عمان هم مواج و متلاطم خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آب و هوای پایتخت گفت: تهران امروز در بعضی مواقع وزش باد شدید با گرد وخاک همراه خواهد بود، حداکثر دمای تهران ۳۶ درجه بالای صفر درجه و حداقل دما ۲۵ درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.