شناسهٔ خبر: 111073 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نجات دو صیاد در آب‌های دریای عمان با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی چابهار

صیادان نجات یافته از آب‌های دریای عمان معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات دو صیاد ایرانی با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار و همکاری شناور باری در آب‌های دریای عمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیداحمد هاشمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دو سرنشین یک قایق صیادی که از پنج روز پیش در فاصله ۸۵ مایلی بندر چابهار در حال صیادی بوده و به دلیل عدم مسیریابی صحیح و آب و هوای نامساعد در دریا سرگردان شده بودند، با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) چابهار و اعزام شناورهای ناجی ۵ و هادی و همکاری شناورهای تجاری حاضر در منطقه، بعد از ۲۵ ساعت عملیات موفق جستجو دریایی، نجات یافته و در سلامت کامل به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

این مقام مسئول به فرماندهان و خدمه قایق‌ها و شناورهای سنتی توصیه کرد: صیادان قبل از عزیمت به دریا، اطلاعات هواشناسی دریایی را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ «مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی» دریافت کنند و به صیدگاه‌های مشخص و ایمن اعزام شوند و اطلاعات منطقه صید را در اختیار مالک شناور قرار دهند.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، وی همچنین تأکید کرد: به همراه داشتن تجهیزات ایمنی از قبیل؛ حلقه و جلیقه نجات (به تعداد پرسنل) الزامی است.