شناسهٔ خبر: 111091 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی:

تقاطع غیرهمسطح بندر شهید رجایی تا یک ماه آینده قابل بهره‌برداری است/ افتتاح پست دوم اسکله نفتی بندر شهید رجایی؛ به‌زودی

بندر شهید رجایی عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: پست دوم اسکله نفتی بندر شهیدرجایی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله‌یار در بازدید از طرح‌های تعمیرات اساسی، تجهیزاتی و مخابراتی و فاز سوم طرح‌ توسعه بندر شهید رجایی با اشاره به طرح‌های شاخص و قابل افتتاح در این بندر گفت: با توجه به وجود طرح‌های متعدد در بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری ایران، مدیریت و نظارت دقیق بر این طرح‌ها می‌تواند به تسریع روند احداث، تکمیل و بهره‌برداری آنها کمک شایانی کند.
وی افزود: تقاطع غیرهمسطح بندر شهید رجایی که مراحل نهایی آن در حال انجام و یکماه آینده قابل بهره‌برداری است، به کاهش ترافیک در این محور کمک قابل توجهی خواهد کرد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی گفت: با توجه به وسعت استان هرمزگان و برخورداری از بنادر و جزایر متعدد و همچنین در راستای ایمنی بیشتر تردد شناورها و مدیریت ناوبری در منطقه، احداث این مرکز یکی از نیازهای ضروری محسوب می‌شود.  
اله‌یار به تقاطع‌ها، تعمیرات اساسی تاسیسات زیربنایی و جاده‌های منتهی به بندر شهید رجایی و همچنین استفاده از تکنولوژی جدید که قابلیت نگهداری بهتر با طول عمر بیشتر باشد، اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است بیشتر جاده‌ها و خیابان‌های داخل و منتهی به بندر شهید رجایی به تکنولوژی‌های جدید و مدرن مجهز شوند.  
وی با اشاره به اثرگذاری تجهیزات جدید و به روز در توسعه، تکمیل و نگهداری ابنیه‌ بندر شهید رجایی، افزود: به موازت پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، امکانات عملیاتی و تجهیزاتی آن‌ها به روزرسانی می‌شود.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ساخت سه پست اسکله نفتی در بندر شهید رجایی را از جمله طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: به زودی امکان استفاده و بهره‌برداری از پست دوم اسکله نفتی فراهم می‌شود.
وی افزود: ساخت اسکله‌های یاد شده با قابلیت پذیرش شناورهای بزرگ نفتی با اتکاء بر توان داخلی انجام و بیش‌تر تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور و توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته معاون مهندسی سازمان بنادر، با تکمیل مرحله سوم بندر شهید رجایی، امکان پهلوگیری همزمان سه کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷.۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر فراهم می‌شود.