شناسهٔ خبر: 111092 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

انجام ۹ پرواز در چهارمین روز اعزام زائران بیت‌الله الحرام از سه فرودگاه بین المللی کشور / روز پر ترافیک در فرودگاه امام خمینی(ره) /تعداد پروازهای حج به ۲۳ فروند می رسد

حجاج بوشهر برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در چهارمین روز اعزام، از فرودگاه زنجان، فرودگاه‌ بین المللی امام خمینی (ره) و فرودگاه بین المللی بندرعباس به مدینه منوره انجام می شود.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با ۲۵ خرداد ماه عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از سه ایستگاه پروازی تهران، زنجان و هرمزگان با ۹ پرواز در حال انجام است.

در چهارمین روز از اعزام زائران بیت الله الحرام پنج پرواز شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد که اولین پرواز ۴۰ دقیقه بامداد امروز به شماره پرواز ۱۶۱۶ تهران را ترک کرد و پرواز دوم در ساعت ۵ بامداد به شماره پرواز ۱۷۱۰ عازم شد و سومین پرواز نیز در ساعت ۹ صبح امروز به شماره پرواز ۱۷۰۲ انجام شد و پرواز چهارم در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز به شماره پرواز ۱۷۰۸ عزیمت خواهد کرد و در نهایت آخرین پرواز امشب از ترمینال سلام به شماره پرواز ۱۷۰۴ عازم مدینه منوره خواهد شد.

همچنین اعزام زائران بیت الله الحرام از استان زنجان با دو پرواز از فرودگاه زنجان انجام خواهد شد که اولین پرواز در ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز به شماره پرواز ۱۷۱۴ اعزام شد و گروه دوم از زائران در ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه از زنجان با شماره پرواز ۱۷۱۶ به سوی مدینه پرواز خواهند کرد.

حجاج بیت الله الحرام از استان هرمزگان نیز امروز عازم سرزمین وحی می شوند، اولین پرواز زائران ساعت ۳و ۵۰ دقیقه  بامداد به شماره پرواز ۱۷۰۶به سوی مدینه اعزام شد و  دومین و آخرین پرواز از این استان در ساعت ۱۱و ۵۵ دقیقه پیش از ظهر  امروز به شماره پرواز ۱۷۱۲ اعزام شد.

گفتنی است؛ فرودگاه امام خمینی(ره)  امسال با اعزام  ۱۱ هزار و ۳۳۰ زائر بیت الحرام و عوامل اجرایی حج، ماموریت اعزام حجاج از استان‌های تهران، اراک، البرز، کاشان، سمنان، لرستان، قم، قزوین، کرمانشاه و گیلان را برعهده دارد.