شناسهٔ خبر: 111093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهرخبرداد:

بهسازی و زیرسازی ۳۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان مشگین شهر

احداث و بهسازی راه های روستایی طالقان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهرگفت:در دوماهه گذشته ۳۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان مشگین شهر زیرسازی و بهسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا فرج پور در بازدید از محور اهر-مشگین شهر با بیان اینکه بهسازی و هموار سازی راههای روستایی با هدف تسهیل در رفت و آمد آنها از اولویت های مهم راهداری است گفت: از این میزان ۱۰ کیلومتر عملیات بهسازی و زیرسازی در راه روستاهای خانکندی،گل چشمه،قادرلوو ۲۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت ریزی  نیز در روستاهای آقبلاغ،ساربانلار،سیدبیگلو ونولی بلاغ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه راه ۲۸ روستا بطول ۳۰۰ کیلومتر که بر اثر سیلاب مسدود شده بودتوسط راهداران در دوماهه گذشته  بازگشایی شده است افزود:در مدت یاد شده راهداران ساعی شهرستان مشگین شهر ۷۵۰ کیلومتر از حریم راههای اصلی،خاکی و شنی را تسطیح،رگلاژ و تیغ زنی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در جهت ارتقای ایمنی راهها با استفاده از آسفالت سرد و گرم لکه گیری هزار و۸۰۰ متر مربع از راههای این شهرستان را یادآور شدو اظهار کرد:دردوماهه گذشته۱۵۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه توسط راهداران اصلاح و رفع شده است.

فرج پوراز آماده سازی ۴۵۰ متر از پیچ قصابه برای آسفالت ریزی خبردادو تصریح کرد:جهت جلوگیری از پرت شدن وسایل نقلیه ۳۰۰ متر مکعب دپوی مصالح در پرتگاهها ایجاد و در بزرگراه و جاده قدیم مشگین شهرنیز ۴۰۰ متر مکعب عملیات پاکسازی و برداشت نخاله انجام شده است.

وی انجام ۹۵۰ متر مکعب ریزش برداری ،۲۲۰ کیلومتر قنوزنی،۶۰متر مکعب تنقیه و پاکسازی پل،بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی،نگهداری ۷۵ عدد از چراغ های چشمک زن،تعمیر وترفیع ۲۵۰ شاخه گاردریل و بازدید از تانکر ومواد سوختی خطرناک و شرکت های حمل ونقل کالا را از دیگر اقدامات مهم راهداران در دوماهه گذشته برشمردوگفت:باهدف هدایت ترافیک روان ۸۰ کیلومتر از راهها اصلی و فرعی شهرستان مشگین شهر خط کشی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی از وظایف مهم راهداران عنوان کرد و افزود:در دوماهه گذشته  از ۱۷ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شده،۵ مورد تابلو وبنر غیر مجاز برچیده و همچنین ۱۳ مورد مجوز ساخت و ساز صادر شده است.

فرج پور در دوماهه گذشته از جابجایی ۱۴ هزارو۱۵۵ تن کالا توسط ۶ شرکت حمل ونقل کالا درشهرستان مشگین شهر خبرداد و بیان کرد:در مدت یاد شده ۴۱ هزار و ۲۳۵ نفر مسافر نیز از این شهرستان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد:راهداران ۱۲۰عدد تابلوی ایمنی و ۵۰ متر مربع بنر و تابلوهای اطلاعاتی وهشدار دهنده در محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر نصب کرده اند.