شناسهٔ خبر: 111098 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان اعلام کرد:

اعزام بیش از دو هزاز زائر خانه خدا از فرودگاه اهواز به سرزمین وحی

اعزام حجاج مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از اختصاص هشت پرواز شرکت هواپیمایی هما (ایران‌ایر) برای اعزام ۲ هزار و ۷۴ زائر خانه خدا به کشور عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از آغاز اعزام حجاج  این استان از ۲۶ خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: اولین پرواز حجاج از فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز روز پنجشنبه راس ساعت ۲۲و ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد دو هزار و ۷۴ زائر از طریق این فرودگاه و در قالب هشت پرواز و ۱۵ کاروان زیارتی به کشور عربستان اعزام می شوند، گفت: اعزام زائران خانه خدا از طریق فرودگاه اهواز تا ۳۰ خردادماه ادامه دارد.

رزاز با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده به منظور تسریع در انجام امور اعزام زائران گفت : برابر با هماهنگی های کمیته حج امسال، فرآیند بازرسی و تحویل بار زائران در ترمینال خارجی فرودگاه اهواز انجام خواهد شد.

وی گفت: فرآیندهای پیش بینی شده، کمترین زمان معطلی را برای انجام امور بازرسی و انتقال مسافران به هواپیما را درپی دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با بیان اینکه بعد از تهران و مشهد، بیشترین اعزام مسافر و حرکت پروازهای حج مربوط به فرودگاه اهواز است، گفت: پروازهای تعیین شده برای اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه اهواز متعلق به شرکت هواپیمایی هما (ایرباس ۲۶۰ نفره) هستند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ رزاز با اشاره به اینکه زائران اعزامی از طریق فرودگاه اهواز بدون بدرقه کنندگان انجام می شود، گفت: این درحالی است که در زمان بازگشت زائران از خانه خدا، برنامه ریزی های لازم برای حضور استقبال کنندگان از حجاج انجام شده است.

بر اساس این گزارش، سفر حجاج خوزستانی طبق روال سال‌های گذشته "مدینه اول" خواهد بود.