شناسهٔ خبر: 111108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

اولویت ایمن سازی محورهای استان بر اساس محورهای پرتصادف خواهد بود

کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: اولویت ایمن سازی محورهای استان بر اساس محورهای پرتصادف خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد در چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد با بیان اینکه عامل انسانی عمده علت تصادفات در سطح جاده های استان است، اظهار کرد: فعالیت حوزه ایمنی راه ها به دو بخش فعالیت های خودمعرفی راه و بخشنده کردن محورها تقسیم می شود.

وی افزود: فعالیت خود معرفی راه شامل اقداماتی می شود که منجر به مشخص شدن سهم عبور راننده از مسیر حرکت خود است و در این راستا اقداماتی از جمله خط کشی راه ها و نصب تابلو علائم توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح محورهای استان اجرا می شود که بسیار پر هزینه هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: با محدودیت های اعتباری موجود، ایجاد شرایط ایده آل در حوزه خودمعرفی راه ها مشکل است و علاوه بر هزینه بالای این پروژه ها، سرقت تابلوعلائم و تجهیزات ترافیکی نیز اتفاق می افتد که می توان از ظرفیت کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان برای حل مشکل اعتبار و سرقت استفاده کرد.

جولانژاد ادامه داد: اقدامات بخشنده کردن محورها شامل اصلاح شیب شیروانی و شیار لرزاننده است که با اجرای آنها، درصورتی که کاربر جاده ای  خطایی در رانندگی داشته باشد، جاده کمترین مجازات را برای آن خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان طی سال های گذشته اقدامات خوبی در این دو بخش انجام داده است، تأکید کرد: اولویت ایمن سازی محورهای استان بر اساس محورهای پرتصادف خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی توسط بخش خصوصی اجرا می شود و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به دنبال ایجاد مشوق هایی برای استفاده از توان این بخش برای احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی با اولویت ایجاد در آزادراه و محورهای پر تصادف است.

جولانژاد با اشاره به کاهش سرعت رانندگی در شب با نزدیک شدن به دوربین های ثبت تخلف، عنوان کرد: این کاهش به آگاهی کاربر جاده ای از وجود دوربین اتفاق می افتد که در این راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نظر دارد سرعت متوسط بین دو دوربین در طول محور را کنترل کند که در نهایت منجر به کاهش تصادفات جاده ای خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ با همکاری پلیس راه استان، طبق شاخص های تعیین شده تعداد ۱۲۰ نقطه پرحادثه در طول محورهای استان احصاء و مصوب شد و تاکنون بیش از ۳۴ نقطه از این تعداد رفع حادثه گردیده است.