شناسهٔ خبر: 111112 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاونت برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتشر کرد؛

نسخه الکترونیک سالنامه آماری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سال۱۴۰۰

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسخه الکترونیک سالنامه آماری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سال ۱۴۰۰ با ارائه تصویری از آمار و اطلاعات اساسی در بخش‌های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سالنامه آماری راهداری و حمل و نقـل جـاده‌ای یکـی از معتبرترین منابع و مأخذ آماری است، گفت: این سالنامه هر ساله با الگوی واحد توسط دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت برنامه‌ریزی سازمان تهیه و منتشر می‌شود و این روند از سال ۱۳۷۵ تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: سالنامه راهداری و حمل و نقل جاده ای با ارائه تصویری از آمار و اطلاعات اساسی در بخش‌های مختلف حمل و نقل توانسته است بسیاری از نیازهای آماری مدیران، برنامه‌ریزان و پژوهشگران را تأمین کند و جایگاه ویژه‌ای را در میان نشریات آماری به خود اختصاص دهد.

متولی حبیبی اضافه کرد: این مجموعه در شش فصل در زمینه‌های امور فنی و زیربنایی، حمل و نقل کالا، حمل ونقل مسافر، حمل و نقل بین المللی، ایمنی و ترافیک و برنامه‌ریزی و حمل و نقل هوشمند تنظیم شده اسـت و صـفحات پایـانی بـه خلاصه آمارهای استانی و همچنین تعاریف و مفاهیم به منظور کسب اطلاعـات اسـتفاده کنندگان اختصـاص یافته است.

این گزارش حاکی است نسخه الکترونیکی این سالنامه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نشانی www.rmto.ir در بخش آمار، زیر بخش سالنامه آماری قابل استفاده برای عموم است.
به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیرامون دسترسی آزاد هم‌وطنان به آمار و اطلاعات، اپلیکیشن موبایلی سالنامه آماری راهداری و حمل و نقل جاده ای سال ۱۴۰۰ این سازمان در دست تهیه و در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.