شناسهٔ خبر: 111131 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه مسکن همت‌آباد اصفهان:

ساخت مسکن در محله همت‌آباد اصفهان می‌تواند الگویی برای کشور باشد/ ۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است

سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۵ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده دیده شده و امروز هم ۵۰ هزار واحد مسکونی در حوزه بافت‌های فرسوده در دست اجرا داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در بدو ورود به اصفهان در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به شهدای استان ادای احترام کرد.

ساخت مسکن در محله همت‌آباد اصفهان می‌تواند الگویی برای کشور باشد/ ۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است

وی سپس از محله همت آباد و پروژه مسکن این محله که از پروژه‌های نمونه کشوری در حوزه بازآفرینی شهری است، بازدید کرد.

قاسمی در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: حجم زیادی از زیرساخت‌های کشور در شهرهای مختلف بافت‌های فرسوده است و یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی هم این است که کمک کند این بافت‌های فرسوده تعیین تکلیف شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: محله همت‌آباد یک الگو و کار موفقی بوده است و در این زمینه و بر اساس گزارشی که به من دادند، زمین این منطقه ۷۵ هکتار است که با تغییر روش و اجرای روش جدید بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی می‌تواند در اینجا احداث شود که طبیعتا کیفیت‌های ساخت خودش را دارد؛ هم به لحاظ زیرساختی و ایمنی و مباحث مربوط به پیشگیری از زلزله و هم اینکه مردم در یک خانه خوب زندگی می‌کنند.

قاسمی گفت: حتما جلسه‌ای را با دوستان با هدف توسعه و گسترش این روش تشکیل خواهیم داد.

وی عنوان کرد: ۱۵ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده دیده شده است و امروز ۵۰ هزار واحد هم در حوزه بافت‌های فرسوده در دست اجرا داریم.