شناسهٔ خبر: 111146 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه آهن عنوان کرد؛

لزوم توجه ویژه دولت برای تکمیل راه آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن بر لزوم توجه ویژه دولت برای تکمیل راه آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه از طرح ملی قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان، بر لزوم توجه ویژه دولت به این پروژه تاکید کرد.

میعاد صالحی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در تکمیل بخشی از این پروژه کمک کنند و ما با دو تیم در این مورد صحبت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: اگر ما بتوانیم این خط سریع السیر را اجرا وراه‌اندازی کنیم، می‌توانیم در سایر خطوط هم راه آهن پرسرعت را اجرا کنیم و اگر خدای نکرده به توقف برسیم، طبیعتا بن‌بستی ایجاد خواهد شد؛ اما انشاءالله شاهد افتتاح این خط پرسرعت ریلی در دولت سیزدهم باشیم.

یادآوری می‌شود، رفع ۲۵۴ مورد از مجموع ۳۱۲ معارض تاسیساتی در محدوده قم - اصفهان، رفع معارض ملکی در ۸۵ درصد از مسیر قم - اصفهان، تکمیل ۱۴۰ کیلومتر از زیرسازی مسیر قم - اصفهان به طول ۲۴۵ کیلومتر و آماده‌سازی برای روسازی، تکمیل تونل کیلومتر ۲۹ به طور ۲۵۰ متر، تکمیل و تقویت ۱۸۰ آبروی موجود در مسیر قم - اصفهان، شروع عملیات اجرایی ایستگاه‌های فنی و تعمیراتی مورچه خورت، میمه و نطنز و راه‌اندازی ۶ کارگاه در طول محور به استعداد ۱۷۰۰ نفر نیروی انسانی و ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات، از مهمترین اقدامات انجام شده در محدوده قم - اصفهان بوده است.