شناسهٔ خبر: 111177 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

استقرار جوی پایدار در بیشتر نقاط کشور/ آسمانی صاف و آفتابی برای تهران طی پنج روز آینده

گرمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی کشور از جوی پایدار در بیشتر نقاط کشور طی روز جاری خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز جمعه ۲۷ خردادماه و نیز ساعات و روزهای آتی، گفت: در پنج روز آینده برای بیشتر نقاط کشورمان جوی پایدار حاکم خواهد بود. امروز در نقاطی از استان خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی استان خراسان رضوی و ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: فردا دوشنبه روی ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در ارتفاعات شمال شرق استان هرمزگان هم این شرایط بارش پراکنده و احتمال رعد و برق وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: دوشنبه با عبور موجی از تراز میانی جو در برخی مناطق از استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق و ارتفاعات البرز به ویژه در ساعات بعد از ظهر، رشد ابر و بارش پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه برای ارتفاعات البرز، بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق، رگبار پراکنده خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: امروز با توجه به افزایش سرعت وزش باد در نوار مرزی در غرب کشورمان، نفوذ پدیده گرد و غبار را به استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان انتظار داریم.

نقشینه گفت: تا یکشنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق و به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و دامنه‌های البرز شرقی، پیش‌بینی افزیش سرعت وزش باد را کرده‌ایم که می‌تواند روی مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا شود. دوشنبه این شرایط در بیشتر نقاط کشورمان وجود خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز در خلیج فارس و تا روز یکشنبه شرق دریای عمان، وضعیت آب‌ها را مواج و متلاطم پپیش‌بینی کرد.

وی برای تهران هم طی پنج روز آینده آسمانی صاف و آفتابی را پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز ۳۵، فردا ۳۶ و پس‌فردا ۳۷ درجه خواهد بود. کمینه دمای امروز هم ۲۲ درجه خواهد بود.