شناسهٔ خبر: 111179 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

عبور موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور از مرز ۴ میلیون تن/رفع توقیف بار کشتی ایرانی/ پهلوگیری همزمان چهار کشتی حامل برنج در بندر چابهار

حمل کالای از بندر بوشهر عبور موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور از مرز ۴ میلیون تن، برنامه سازمان بنادر برای ساخت سیلوهای جدید، صدور حکم رفع توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان و پهلوگیری همزمان چهار کشتی حامل برنج در بندر چابهار، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

رشد صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از امکان افزایش ظرفیت کالا و محصولات از طریق کانتینر یخچالی تا ۶۰ هزار TEU در سال خبر داد.

برنامه‌ریزی تراسیکا برای راه‌اندازی سرویس رو-رو در دریای خزر

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان‌ بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بهره‌گیری مناسب از کریدورهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب برای این سازمان اهمیت بالایی دارد، گفت: استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران سبب صرفه‌جویی در هزینه و زمان ترانزیت کالا با بالاترین امنیت در منطقه است.

پهلوگیری همزمان چهار کشتی حامل برنج در بندر چابهار

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری همزمان چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی برنج در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور از ۴ میلیون تن عبور کرد

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در انبارهای بندری، شناورهای پای اسکله‌ها و شناورهای منتظر در لنگرگاه‌ها بیش از ۴ میلیون و ۸۸ هزار تن است.

رشد ۱۷ درصدی تحویل کالاهای اساسی از بنادر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۷ درصدی تحویل کالاهای اساسی از بنادر کشور به صاحبان کالاها در سال جاری خبر داد.

ساخت سیلوهای جدید در دستور کار سازمان بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا و همچنین ورود کالاهای اساسی به بنادر کشور، گفت: امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی وجود دارد و در این خصوص سازمان بنادر حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دارد.

حکم رفع توقیف بار کشتی ایرانی صادر شد

سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه‌ای با اشاره به آخرین وضعیت توقیف بار یک فروند کشتی تحت پرچم ایران از سوی دولت یونان، اعلام کرد: با اقدام سریع و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران، حکم بازگرداندن بار به صاحب آن صادر شد و در حال حاضر مراحل اجرایی این دستور در یونان در حال انجام است.

فعالیت ۵ بیل مکانیکی برای احداث دیواره حفاظتی در خلیج گرگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان از فعالیت ۵ بیل مکانیکی برای احداث دیواره حفاظتی در خلیج گرگان خبر داد.

افتتاح پست دوم اسکله نفتی بندر شهید رجایی؛ به‌زودی

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: پست دوم اسکله نفتی بندر شهیدرجایی به زودی به بهره برداری می‌رسد.