شناسهٔ خبر: 111183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ؛

انعقاد قرارداد ساخت ۵۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان فارس انجام گرفت

انعقاد قرارداد ساخت 5500 واحد نهضت ملی مسکن در استان فارس انجام گرفت مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: انعقاد قرارداد ساخت ۵۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان فارس با هلدینگ رسا انجام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، ( فارس)  ، محمود رضا طالبان در مراسم انعقاد قرارداد ساخت ۵۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس افزود: از تعداد ۵۵۰۰ واحد ۴ هزار واحد مربوط به شهر جدید صدرا و هزار واحد مربوط به شهر کازرون ۵۰۰ واحد نیز مربوط به شهر جهرم است.

وی تصریح کرد: از تعداد ۴۱۷ هزار نفر که برای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس ثبت نام کرده اند تا کنون ۱۲۵ هزار نفر تایید شده اند و ما برای آنها باید ۱۲۵ هزار واحد بسازیم.

دبیر شورای مسکن استان فارس اضافه کرد: از تعداد ۱۲۵ هزار واحد ۷۰ هزار واحد در شیراز و صدرا و ۲۸ هزار واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و ۲۷ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر باید احداث کنیم.

محمود رضا طالبان تصریح کرد: ۲۶۰۰ هکتار زمین برای احداث طرح نهضت ملی مسکن تا کنون تامین شده و مراحل اخذ مجوزهای لازم را طی می کند.

محمود رضایی معاون هماهنگی استانداری فارس نیز در ادامه جلسه در خصوص کاهش هزینه های ساخت ، کاهش مدت زمان ساخت و کیفیت ساخت به هلدینگ رسا تاکید کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه ساخت مسکن مهر آن هم در وسعت زیاد در استان قطعا در ساخت نهضت ملی مسکن بهتر خواهیم بود و انتظار داریم تمام ایراداتی که در پروژه های مسکن مهر داشته ایم در نهضت ملی برطرف شود.

وی با اشاره به تجربه های خوب هلدینگ رسا در پروژه های بزرگ کشور خاطر نشان ساخت: در بحث کیفیت و استفاده از تکنولوژی های ساخت و در بحث سریع سازی و ارزان سازی با توجه به تجربه های موفق هلدینگ رسا در کشور امیدواریم این موارد به خوبی اجرا شود.

معاونت هماهنگی أمور عمرانی استانداری فارس در خصوص استفاده از ظرفیت های استان فارس در احداث ۵۵۰۰ واحد در استان اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های استان از نکات مهم مد نظر ماست ، ما در بحث نظام مهندسی جزء نظام مهندسی های اول کشور هستیم و تولید کنندگان خوبی در بحث مصالح و متریال لوازم بهداشتی ساختمان در استان داریم که در سطح کشور بسیار مطرح هستند.

محمود رضایی همچنین افزود: نیروهای ماهر کاری که توسط سازمان فنی و حرفه ای آموزش های حرفه ای دیده اند نیز در این زمینه آماده همکاری با هلدینگ رسا جهت ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن هستند.

وی با اشاره به تفاهم نامه ای که قبلا با هلدینگ رسا امضاء شده گفت: ما تفاهم نامه احداث ۲۵ هزار واحد با هلدینگ رسا بسته ایم که ۵۵۰۰ واحد آن به زودی آغاز می شود و ما بقی هم انتظار داریم قرارداد ساخت آنها به زودی بسته شود.

محمد گلاب کش مدیر عامل هلدینگ رسا نیز در این مراسم افزود: نگاه ما به پروژه هایمان یک نگاه ملی است و آمادگی داریم در نقاط محروم و در بحث محرومیت زدایی در تمام نقاط استان فارس کار کنیم.

وی گفت: تمام تلاشمان این است که پروژه ها را به موقع و با همان مبلغ اولیه و با استفاده از مهندسی ارزش به اتمام برسانیم.

مدیر عامل هلدینگ رسا تصریح کرد: هلدینگ رسا هم اکنون در کشور ۸۵ هزار واحد در حال ساخت دارد و تمام سهام این هلدینگ مربوط به آزادگان سرافراز کشورمان هست.