شناسهٔ خبر: 111229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:‌

فراخوان ثبت نام و صدور کارت هوشمند رانندگان وانت بار خراسان جنوبی

مسعود قاسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع خراسان جنوبی.jpg سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آغاز فراخوان ثبت نام و صدور کارت هوشمند رانندگان وانت بار استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، مسعود قاسمی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای طرح ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، از رانندگان و مالکان وانت بار برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند اعلام فراخوان کرد.

وی افزود: این طرح به منظور ارتقا ایمنی تردد، ساماندهی محمولات قابل حمل، رعایت قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از بارنامه و ارائه اطلاعات سفر ناوگان وانت بار به منظور تخصیص سوخت از کلیه رانندگان و مالکان وانت بار تدوین و برای اجرا به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور انجام شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی  با اشاره به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام رانندگان در طرح ادامه داد: حداقل سن ۲۳ سال و داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی یا نهضت سوادآموزی، ارائه اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت یا معافیت دائم و دو قطعه عکس ۴*۳ از مدارک لازم برای ثبت نام در این طرح است.

قاسمی یادآور شد: مالکین ناوگان وانت بار با ارائه کارت وسیله نقلیه، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ناوگان تا ۲۰ سال، در این طرح میتوانند ثبت نام نمایند.

وی تصریح کرد:متقاضیان برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یا مراکز مجاز ثبت نام و صدور کارت هوشمند خود نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند تا از مزایای این طرح بهره مند شوند.

لازم به ذکر است، در حال حاضر در سطح استان تعداد1208 دستگاه وانت و 83راننده در این بخش فعالیت می کنند.