شناسهٔ خبر: 111258 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری:

واحدهای نهضت ملی مسکن در محله منظریه دو ساله تحویل داده می‌شود/ /بنیاد مسکن کارگزار آماده سازی اولیه پروژه ۱۵ هزار واحدی شهرکرد شد/ امضای تفاهمنامه با شهرداری برای تکمیل فضای شهری مسکن مهر

حسینعلی مقصودی 2.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن با حضور وزیر کشور گفت: این پروژه در مدت دو سال تکمیل خواهد شد و به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن استان تحویل داده می‌شود.

حسینعلی مقصودی مدیر کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره مشخصات فنی پروژه ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در منطقه ۴۰ منظریه استان توضیح داد: مساحت این طرح ۹۶ هکتار بوده و ظرفیت ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در مرکز استان دارد و سایر واحدها نیز در ۴۳ شهر مختلف استان در حال احداث است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پروژه در مدت دو سال تکمیل خواهد شد و پس از آن به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن استان تحویل داده می‌شود.

مقصودی خاطر نشان کرد: طی تفاهم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده سازی اولیه این پروژه به عوان کارگزار خواهد بود اما ساخت واحدها توسط پیمانکاران و مجریان ذی‌صلاح انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری گفت: بر اساس پالایش‌های انجام شده برای ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن استان تا کنون ۱۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

وی با اشاره به آغاز ساخت ۴ هزار و ۶۰۰ واحد دیگر در فازهای قبلی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد در محله ۳۴ نیز آغاز و با پیشرفت قابل توجهی همراه شده است.

به گفته مقصودی،‌ مجموعا ۲۰ هزار واحد معادل سهمیه دو سال استان در حال ساخت است که پس از تکمیل، تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری در ادامه به تفاهمنامه با وشهرداری برای تکمیل فضاسازی واحدهای باقیمانده از مسکن مهر در این استان اشاره کرد و گفت: در محله منظریه مشکلاتی از جمله جداول و مسیل‌ها، محوطه‌ها، خیابان‌ها، فضای سبز و پیاده‌روها داریم که پس از گذشت چند سال، شهرداری از تحویل آن ها خودداری کرده بود، طی سفر رئیس‌جمهور،‌ وزیر کشور و معاونان وزیر راه وشهرسازی به این استان و با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن، مقرر شد در ازای پرداخت مبلغی از سوی اداره کل راه وشهرسازی استان،‌ منوط به اینکه شهرداری پس از انجام عملیات محلات را تحویل بگیرد و بهره بردار باشد، به تکمیل همه نیازهای شهرهای برای سکونت در واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر اقدام کند.

وی افزود: بر این اساس شهرداری، عملیات مروبط به مسکن مهر در محلات ۳۵،‌ ۳۶، ۳۷، ۳۸، و ۳۹ منظریه را در قالب تفاهمنامه‌ای انجام می‌دهد و اعتبار آن نیز از طریق سازمان ملی زمین و مسکن تامین خواهد شد.