شناسهٔ خبر: 111267 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت راه آهن خبر داد؛

افزایش تبادلات بین‌المللی، تبادل  ۵۰۰ دستگاه واگن‌ میان ایران وترکمنستان در شبانه روز در مرز سرخس/فصل جدید همکاری‌های ریلی تهران و عشق آباد

افتتاح خط تولید جدید واگن سازی شرکت ایریکو با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از انجام تفاهمات ریلی با ترکمنستان برای افزایش تبادل واگن‌ با این کشور به میزان ۵۰۰ دستگاه در مرز سرخس خبر داد.

سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره دیدار اخیر مقامات کشور ترکمنستان با وزیر راه و شهرسازی و مدیران راه‌آهن کشورمان اظهارکرد: در این دیدار افزایش تبادل واگن با ترکمنستان به ۵۰۰ درستگاه در مرز سرخس و ۲۰۰ واگن در مرز اینچه برون مورد تفاهم قرار گرفت.

صالحی خاطر نشان کرد: پیش از این و طی دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان در آبان ماه ۱۴۰۰ که با حضور مدیرعامل راه‌آهن ایران و ترکمنستان،‌ وزیر راه و شهرسازی کشورمان، وزیر خارجه ترکمنستان و روسای کمیسیون مشترک انجام شد، دو طرف برای افزایش میزان تبادل واگن ها در مرز سرخس به ۴۰۰ دستگاه و در مرز اینچه برون به ۱۰۰ دستگاه طی شبانه روز توافق کرده بودند و این اهداف نیز طی این مدت محقق شد.

وی ادامه داد: همین تفاهمات منجر به افزایش ترانزیت ریلی و شکسته شدن رکورد سالانه ترانزیت در سال ۱۴۰۰ شد.

صالحی خاطر نشان کرد: با توجه به‌ سفرهای بین‎المللی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و تفاهمات صورت گرفته، تبادلات ما در حوزه ریلی افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: افزایش همکاری‌های ریلی ایران و ترکمنستان می‌تواند کریدور شرق به غرب را در مسیر جدید تثبیت کند چرا که این کریدور ظرفیت جابجایی سالانه ۱۰ میلیون تن بار را دارد.