شناسهٔ خبر: 111280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راهداری لرستان:

حمل و نقل مسافر در لرستان ساماندهی می‌شود / رفع مشکلات پایانه مسافربری در دستور کار است

حمل و نقل مسافر در لرستان ساماندهی می‌شود در بازدید سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از پایانه مسافربری مرکز استان، بر ضرورت ساماندهی ناوگان اتوبوسی و رفع مشکلات پایانه مسافری تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، مرتضی شیروانی که همراه با معاون حمل و نقل و رئیس اداره مسافر از پایانه مسافری مرکز استان بازدید می‌کرد، در نشست هم‌اندیشی و پیگیری مطالبات ذینفعان بخش حمل و نقل مسافر با حضور انجمن‌ها و شرکت‌های فعال در این بخش گفت: به دلیل شرایط استان و نبود زیرساخت‌های لازم در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی، بخش زیادی از حمل و نقل مسافر در بستر حمل و نقل عمومی جاده‌ای صورت می‌گیرد از این‌رو ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی و ارتقای خدمات حمل و نقل عمومی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این بازدید و در گفتگو با شرکت‌های مستقر در پایانه برون‌استانی، نواقص آن احصا و مرتفع می‌شود، گفت: با توجه به در پیش بودن سفرهای تابستانی و اربعین حسینی(ع)، تلاش می‌شود با هماهنگی شهرداری و با بهره‌گیری از نظر و پیشنهادات صنوف و مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافر مستقر در پایانه مسافربری برون‌استانی، مشکلات و نواقص این پایانه در اسرع وقت احصا و اصلاح شود.

وی، ساماندهی حمل و نقل مسافر و اجرای ضوابط و مقررات آن را مورد تاکید قرار داد و افزود: تشدید نظارت‌ها، طراحی مکانیزم‌های کنترلی و برخورد با متخلفان در راستای افزایش درآمد شرکت‌ها و مالکین ناوگان در دستور کار است.

لازم به ذکر است، تشویق مسافران به خرید اینترنتی بلیط و یا تهیه بلیط با مراجعه به دفاتر شرکت‌ها و جلوگیری از سوار شدن مسافران خارج از ضوابط در محوطه و مقابل ترمینال و یا پاسگاه پلیس راه و اجرا و تداوم طرح ممنوعیت تردد ناوگان اتوبوسی غیربومی به داخل شهر از مصوبات مهم این جلسه به شمار می رود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این بازدید در گفتگو با رانندگان و مسافران حمل و نقل عمومی در جریان دغدغه‌های آنان قرار گرفت و نسبت به پیگیری قول مساعد داد.