شناسهٔ خبر: 111289 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده باران و وزش باد در برخی مناطق شمالی/ دمای ۵۰ درجه در اهواز

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده و وزش باد در دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوایی کشور طی امروز و ساعات و روزهای آتی، گفت: امروز یکشنبه در دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، رگبار پراکنده باران و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم؛ به ویژه در ساعات بعد از ظهر.

وی افزود: فردا دوشنبه هم در دامنه‌های استان مازندران و نیز شرق تهران و غرب سمنان و خراسان رضوی هم رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت که گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: این رگبارهای موقتی روز سه‌شنبه هم در ارتفاعات مازندران و شرق تهران و نیز ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال هرمزگان رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد، شدید خواهد بود که در مناطق مستعد همراه است با گرد و خاک و طوفان شن و در این رابطه هشدار نارنجی هم منتشر شده است. نوار شرقی خراسان جنوبی و جنوب این استان هم این شرایط را خواهند داشت و هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند؛ چرا که سبب مخاطراتی از جمله کاهش دید و اختلال در تردد خواهد شد و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنایع کشاورزی هم وجود دارد.

وی افزود: فردا دوشنبه هم نیمه شرقی کشورمان همچنان وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هم در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و احتمال خیزش گرد و خاک هم برای این استان‌ها وجود دارد. طی این مدت برای استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل هم افزایش نسبی دما را پیش‌بینی می‌کنیم.

رفیعی گفت: تهران هم امروز آسمانی صاف و گاهی وزش باد را خواهد داشت. بیشینه دما را در این استان ۳۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌کنیم که نسبت به دیروز ۲ درجه افزایش خواهد یافت و کمینه دما هم امروز به ۲۵ درجه رسید و پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم همین حداقل دما را در تهران تجربه کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گرم‌ترین مرکز استان را طی روز گذشته اهواز با ۵۰ درجه بالای صفر و پس از آن خرم‌آباد با ۴۴ و قم با ۴۱ درجه اعلام کرد.