شناسهٔ خبر: 111314 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

آغاز عملیات تکمیل قطعه ۱۰ بزرگراه کربلا به سمت مرز خسروی

قطعه 10 بزرگراه کربلا  محور قصر شیرین مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، از آغاز مجدد عملیات احداث قطعه ۱۰ بزرگراه کربلا بعد از یک دوره توقف خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،(کرمانشاه): مهرداد آهکی، تصریح کرد عملیات مذکور با حضور استاندار در پایانه مرزی خسروی، مخصوصا قبل از شروع سفرهای زائرین به عتبات عالیات، شروع و به سرعت در حال پیگیری است.

وی گفت: احداث این قطعه از سال ۹۶ آغاز شده بود که از همان ابتدا با وقوع زلزله، به تبع آن مشکلات تامین مصالح، همچنین ممانعت سازمان میراث فرهنگی در ۵/۴ کیلومتر ابتدای مسیر و اذعان این سازمان مبنی بر محدوده حریم آثار باستانی، منجر به تغییر مسیر، افزایش حجم زیرسازی(۴ برابر) و تحمیل بار مالی شد.

آهکی گفت: این پروژه مخصوصا به عنوان کمربندی شهر قصرشیرین به سمت مرز خسروی اهمیت بسیار زیادی داشته که پیگیری های شخص استاندار و همچنین همکاری وزارت متبوع، منجر به قطع همکاری با پیمانکار قبلی و انعقاد قرارداد با یک شرکت بومی گردید.

گفتنی است در این راستا قرارداد پیمانکار عینا و بدون هیچ تغییری به پیمانکار جدید انتقال یافته، که ثمره آن صرفه جویی در مسیر اهداف دولت سیزدهم به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان نسبت به گزینه های پیش روی کارفرما(اعمال ماده ۴۶ و ۴۸) بوده است.

طول این مسیر ۹ کیلومتر بوده که تا کنون ۴۰ درصد آن انجام و ما بقی در اختیار پیمانکار بومی قرار گرفته و به سرعت در حال انجام است.