شناسهٔ خبر: 111334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد ؛

زمین هشت هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در لرستان تامین شد

کرم الهی مدیر کل راه و شهرساز استان لرستان.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۳۳۹ هکتار زمین برای احداث هشت هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید کرم الهی بیان اینکه اکنون این اراضی در حال آماده سازی و طراحی سایت اولیه برای احداث واحدهای مسکونی هستند ، تصریح کرد: از مهر تا اسفندماه ۱۴۰۰سامانه طرح جامع حمایتی مسکن موسوم به "سمن" برای متقاضیان باز و فرآیند ثبت نام آغاز شد که ۱۴۷ هزار نفر در لرستان برای مسکن متقاضی شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به سه شرط اصلی که به صورت هوشمند برای متقاضیان در این سامانه مشخص شده بود در نهایت، ۶۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در لرستان حائز شرایط اولیه شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: مابقی فرآیند نهایی پالایش و احراز شرایط به صورت دستی و با تشکیل پرونده فیزیکی انجام می شود که در حال حاضر ۷۵ درصد متقاضیان پالایش و تعیین تکلیف شده اند و پیش بینی می شود ادامه این مرحله تا یک ماه آینده تمام شود.

کرم الهی گفت: عملیات اجرایی یکهزار و ۲۵۰ واحد هم در بروجرد و خرم آباد آغاز شده است که برخی در حال اتمام سفت کاری هستند.

وی افزود: از مجموع هشت هزار واحد نیز ۲ هزار واحد هم به زودی در بروجرد، سه هزار واحد در نورآباد حدود ۷۰۰ واحد در دورود در حال آماده سازی است و به زودی پنج هزار واحد کمتر از یک ماه آینده وارد فاز اجرایی و فونداسیون می شود.

وی تصریح کرد: همزمان با پالایش اطلاعات نهایی، متقاضیان به بانک معرفی می شوند و تسریع در ادامه این روند به تقاضای موثر متقاضیان بستگی دارد که افتتاح حساب و واریز وجه داشته باشند.