شناسهٔ خبر: 111366 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید مدیرعامل سازمان بنادر از نمایشگاه دستاوردهای هیدروگرافی عنوان شد؛

تاکید بر ضرورت حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین ایمنی دریانوردی

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر از نمایشگاه دستاوردهای هیدروگرافی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مرتبط با هیدروگرافی بر ضرورت حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی در این بازدید از روند فعالیت‌ها و دستاوردهای فنی، تجهیزاتی و پژوهشی مرتبط با هیدروگرافی و تولید نقشه‌های دریانوردی مطلع شد.

مدیرعامل سازمان‌ بنادر و دریانوردی در گفتگو با غرفه داران و دست اندرکاران این نمایشگاه، ضمن بررسی موضوعات و چالش‌های هیدروگرافی در کشور، نقش هیدروگرافی در تامین ایمنی دریانوردی را بسیار مهم و اساسی توصیف و بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه به ویژه در سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» تاکید کرد.

نمایشگاه دستاوردهای فنی، تجهیزاتی و پژوهشی مرتبط با هیدروگرافی و تولید نقشه‌های دریانوردی به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی از روز یکشنبه ۲۹ خردادماه لغایت اول تیرماه سال ۱۴۰۱ با حضور سازمان‌های تولید کننده چارت‌های دریانوردی و شرکت‌های مهندسین مشاور هیدروگرافی در محل سازمان بنادر و دریانوردی بر پا شده است.

در این نمایشگاه، سازمان نقشه‌برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ضمن نمایش چارت‌های دریانوردی الکترونیکی دریانوردی، طرح‌ها و اقدامات آتی مدنظر سازمان متبوع را ارائه کرده‌اند.

در نمایشگاه هیدروگرافی، شرکتهای دانش بنیان بخشی از تجهیزات سخت افزاری و  نرم افزاری تولید شده توسط متخصصین داخلی همچون انواع حسگرهای سیستم پایش لایروبی، دستگاه CTD، نگهدارنده ترانسدیوسر، مغزه‌گیر بستر دریا و نرم‌افزارهای پایش بهنگام لایروبی و آنالیز و پیش بینی کشند را در معرض دید قرار داده اند.

به گزاش سازمان بنادر و دریانوردی، مراسم گرامیداشت روزجهانی هیدروگرافی قرار است با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و روسای سازمان‌های نقشه‌برداری کشور، جغرافیای نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط در روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شود.