شناسهٔ خبر: 111384 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:

توسعه فرودگاه ایلام، محور توسعه سایر بخش های استان است/ توجه ویژه به فرودگاه شهدای ایلام در خدمت رسانی به زائران اربعین

حمیدرضا سیدی-ایلام معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه شهدای ایلام هم اکنون از ظرفیت و استاندارد مناسبی در حوزه های ناوبری و کمک ناوبری برخوردار است و ما برای خدمات رسانی به زائران اربعین به فرودگاه شهدای ایلام توجه ویژه خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که به منظور بازدید از روند احداث پروژه ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام به این شهر سفر کرده است،  با حسن بهرام نیا استاندار ایلام دیدار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه شهدای ایلام هم اکنون از ظرفیت و استاندارد مناسبی در حوزه های ناوبری و کمک ناوبری برخوردار است و ما برای خدمات رسانی به زائران اربعین به فرودگاه شهدای ایلام توجه ویژه خواهیم کرد.

 سیدی در این دیدار بیان کرد: توسعه فرودگاه ایلام، محور توسعه سایر بخش ها نظیر گردشگری، صنایع، درمان در این استان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل ترمینال فرودگاه شهدای ایلام نیاز است که محوطه سازی نیز در دستور کار قرار گرفت و طی هفته آینده تجهیزات لازم به استان ارسال می شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با ۶ هزار متر مربع  مساحت دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

بهرام نیا استاندار در این دیدار با بیان اینکه سال ۹۲ حدود سه میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافت، اظهار امیدواری کرد؛ با تزریق اعتبارات لازم، ترمینال به بهره برداری برسد.

استاندار ایلام ادامه داد: ترمینال از نظر فنی کاملا سازه بسیار خوبی است و باید از این ظرفیت بالقوه به نحو احسن استفاده کنیم.

بهرام نیا اضافه کرد: ۶۰ پرواز روزانه در ایام اربعین در فرودگاه ایلام به ثبت رسیده و این عدد نشانگر پتانسیل ظرفیت بالای این فرودگاه است.

وی تاکید کرد: اربعین امسال در گرم ترین ماه سال برگزار می شود و با توجه به اینکه حدود ۶۵ درصد زائران عتبات عالیات از مرز مهران تردد می‌کنند، ترمینال فرودگاه شهدای ایلام می تواند در صورت بهره برداری به زائران عتبات عالیات خدمات خوبی ارائه دهد.