شناسهٔ خبر: 111393 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در پنجمین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۱۴۰۱ انجام گرفت؛

تصویب طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار/ موافقت با الحاق ۲۵ هکتار اراضی به محدوده شهر اردبیل و ۸۲ هکتار اراضی به محدوده شهر رباط کریم در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن

ببینید|پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال 1401 پنجمین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پنجمین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۱۴۰۱، گزارش شهرداری تهران در خصوص کاربری‌های تثبیت شده طرح جامع و تمدید آن مورد استماع قرار گرفت و مقرر شد تثبیت کاربری‌های تثبیت شده طرح جامع تا افق ۱۴۰۵ (پایان افق طرح جامع شهر تهران) تمدید شود. همچنین مقرر شد شهرداری تهران دستورالعمل‌های لازم جهت تحقق آن بخش‌هایی از کاربری‌های تثبیت شده را که تاکنون محقق نشده‌اند، جهت اتخاذ تصمیم به شورایعالی ارائه کند.

در خصوص پیشنهاد الحاق ۲۶ هکتار به محدوده شهر ایلام در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن با توجه به بررسی‌های دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مقرر شد کمیته‌ای فنی متشکل از نمایندگانی از این وزارتخانه و وزارت نیرو برای بررسی دقیق‌تر موضوع و جوانب فنی آن و ارائه گزارش مربوطه در کمترین زمان به شورا برای بازدید و اقدام، اعزام شوند.

همچنین مجوز تهیه طرح با رویکرد حفاظت و صیانت از باغات پیرامون کلانشهر اراک صادر و مقرر شد محدوده طرح و شرح خدمات آن پس از کنترل دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به مرجع استانی ابلاغ تا طرح تهیه شود.

در این نشست همچنین طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار، الحاق ۲۵ هکتار اراضی به محدوده شهر اردبیل و ۸۲ هکتار اراضی موسوم به بازارک به محدوده شهر رباط کریم در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن، مطرح شد و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با تصویب آن‌ها موافقت کرد.