شناسهٔ خبر: 111401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

بازدید از محور پرتردد شهرکرد ـ شلمزار و مسیر ارتباطی تونل زره

بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری از محور شهرکرد شلمزار استاندار چهار محال و بختیاری ضمن بازدید از محور ارتباطی شهرکرد ـ شلمزار و مسیر ارتباطی منتهی به تونل زره، حل مشکل معارضین و تکمیل این پروژه های مهم ارتباطی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، غلامعلی حیدری در بازدید از قطعات محور پرحادثه شهرکرد ـ شلمزار، گفت: نتیجه تلاش و کار جهادی صورت گرفته در این محور باید به مردم برسد. وی با اشاره به اعتبارات پیش بینی شده برای این پروژه از محل ماده ۵۶ ، سفر ریاست جمهوری و پیگیری اختصاص این مبالغ، بر تکمیل این پروژه مهم در سال جاری تأکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در بازدید از مسیر ارتباطی منتهی به تونل زره، این پروژه حیاتی را عام المنفعه خواند و حل مشکل معارضین از طریق فرمانداری شهرستان و با همکاری اهالی و کشاورزان منطقه و همچنین ادامه روند اجرای پروژه را در راستای حل مشکلات جاده ای استان ضروری خواند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید  و در خصوص محور شهرکرد ـ شلمزار گفت: این مسیر ۳۲ کیلومتر طول دارد و ۲ قطعه ۱۳ کیلومتری از مسیر باقی مانده که قطعه اول از سه‌راهی خوزستان تا سه‌راهی شمس‌آباد و قطعه دوم از سه‌راهی شمس‌آباد تا خراجی است و هرکدام پیمانکار جداگانه دارد.


حسینعلی مقصودی در خصوص قطعه اول این محور افزود: سال ۹۹ پیمانکار پروژه انتخاب شد، اما به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم در سال گذشته، ۳۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار پرداخت نشد و متعهد هستیم؛ مطالبات پیمانکار را از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور محترم و ماده ۵۶ پرداخت نمائیم.

وی ادامه داد: عمده عملیات مسیر شامل خاکبرداری، خاکریزی و پل‌ها انجام شده، اما محدوده ۵۰۰ متری آرامستان شهرکیان و همچنین خاکبرداری انتهای مسیر و ۲ زیرگذر در ورودی طاقانک و بهرام‌آباد از قطعه اول باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص  قطعه دوم نیز، گفت: یک و نیم میلیارد از مطالبات پیمانکار و همچنین بخشی از ۸ میلیارد اسناد خزانه تخصیصی به پیمانکار پرداخت می شود. مقصودی به قسمت های در حال عملیات آسفالت قطعه دوم اشاره کرد و افزود: بخش عمده این قطعه در ماه های آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

مقصودی با اشاره به حوادث متعدد جاده ای در محور شهرکرد ـ شلمزار و ضرورت تکمیل آن به عنوان بخشی از محور شریانی شهرکرد ـ بازفت ـ مسجد سلیمان، اظهار امیدواری کرد؛ با پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران و تلاش جهادی  و همچین همراهی مردم منطقه، در سال جاری این محور به طور کامل در دسترس مردم قرار گیرد.

وی در خصوص تونل زره و مسیرهای دسترسی نیز، از پیش بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی از طریق ماده ۵۶ برای این پروژه خبر داد و گفت: این پروژه از دو سال گذشته ردیف ملی نیز دارا می باشد که از این طریق و همچنین اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز مبالغی برای آن تخصیص داده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان طول کل مسیر را ۱۳ کیلومتر از شهر شلمزار عنوان کرد و ادامه داد: طول تونل زره در این مسیر یک و نیم کیلومتر می باشد و ۵۰۰ متر بعد از خروجی تونل به جاده ناغان متصل خواهد شد.

شایان ذکر است تکمیل تونل زره و مسیرهای منتهی به آن، بیش از پنج نقطه حادثه‌خیز را حذف و مسیر شلمزار به ناغان در محور شهرکرد ـ ناغان ـ کارون چهار را به طول ۲۵ کیلومتر کاهش خواهد داد.