شناسهٔ خبر: 111418 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکنون ۵۳ هزار نفر در نهضت ملی مسکن در استان بوشهرثبت نام کرده اند./که۱۱هزارو۲۸۰ نفر حائز شرایط شدند

دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در آئین آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی استان بوشهر که در شهرستان دشتی با حضور استاندار بوشهر؛ فرماندار دشتی و جمعی از مدیران کل استانی و شهرستانی برگزار شد؛ اظهار داشت: برای طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر تاکنون۵۳ هزار نفر در استان بوشهر ثبت نام کرده که یازده هزارو ۲۸۰ نفرحائز شرایط شدن و۷هزار نفر افتتاح حساب انجام داده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، سید محمود دستغیبی گفت: ازتعداد ۵۳هزارنفر که تاکنون ثبت نام کرده اند۱۱هزارو۲۸۰ نفر حائز شرایط شدند که از این تعداد۷هزار نفرافتتاح حساب کرده و۳ هزارو ۹۰۰ نفر نیز آورده اولیه خود راواریزنموده اند.

وی افزود:بر اساس برنامه ریزی انجام شده تاکنون زمین ۲۴ هزار واحد مسکونی تامین شده و۱۵ هزار واحد هم در مرحله نهائی شدن است که بتوانیم وارد فاز عملیات اجرایی کنیم .

مدیرکل راه وشهرسازی درادامه اظهار داشت: از این تعداد اراضی تا الان ۶هزار واحد کلنگ زنی شده که از این تعداد ۲هزار واحد فنداسیون آن انجام شده ،بیش از ۵۲۸ واحد سقف آن انجام  وتعداد ۴۳۲ واحد نیز در مرحله سفت کاریست.

دستغیبی تصریح کرد:در اکثر شهرهای استان ،شهرهای کوچک اراضی را به صورت انفرادی درقطعات ۱۵۰ و۱۶۰ متر مربع بر اساس ظرفیت اراضی که وجود دارد در اختیار هم استانی ها قرار میدهیم که بتوانند به سلیقه و توان خودشان نسبت به ساخت واحد مسکونی اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات این پروژه ها هم بر اساس تسهیلات جهش تولید مسکن یا تسهیلات روستایی ۳۰۰ و۲۵۰ میلیون استفاده نمایند.

دستغیبی ادامه داد: بزودی وظرف چند روز آینده کلنگ زنی ۲ هزارو ۵۰۰ واحد دیگر عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد که به این طریق بتوانیم وبه مرور زمان تعهداتی که توسط دولت محترم و وزارت راه وشهرسازی برای این استان تکلیف کرده به انجام برسانیم.