شناسهٔ خبر: 111456 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در ارتباط مجازی مدیرعامل سازمان بنادر با معاون وزیر حمل و نقل عمان عنوان شد؛

تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های دریایی بین ایران و عمان/ راه‌اندازی مجدد خط مسافری چابهار - عمان/ دعوت از سرمایه‌گذاران عمان برای حضور در بنادر جنوبی ایران

ارتباط مجازی مدیرعامل سازمان بنادر با معاون وزیر حمل و نقل عمان معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با معاون وزیر حمل و نقل عمان، در مورد نحوه اجرای بندهای تفاهم نامه همکاری‌های بندری و دریایی بین دو کشور از جمله تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های دریایی و راه اندازی مجدد خط مسافری دریایی بین چابهار - مسقط گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست مجازی با خمیس شامخی؛ معاون وزیر حمل و نقل عمان، با اشاره به فرصت مناسب فعال شدن توافق نامه عشق آباد برای ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه و افغانستان به عمان، گفت: سازمان بنادر برای ارسال کالاهای ترانزیتی این کریدور از طریق بندرعباس و بندر چابهار به مقصد بنادر عمان آمادگی کامل دارد؛ همچنین برای ارسال کالا به صورت آزمایشی در این مسیر، جلسات و کارگروهای متعددی در تاشکند و عشق آباد برگزار شده است.

وی در خصوص تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های دریایی بین ایران و عمان، اظهار داشت: سازمان بنادر آمادگی تشکیل و برگزاری جلسات کمیته همکاری‌های دریایی بین دو کشور را دارد.

صفایی ادامه داد: از مقامات بندری و دریایی و همچنین شرکت‌های خصوصی فعال عمان دعوت می‌کنیم تا با حضور در بنادر ایران از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود مطلع شوند.

وی با تاکید بر حضور فعال نمایندگان کشورهای منطقه در بنادر جنوبی ایران، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با فراهم کردن زیرساخت‌ها و روساخت‌های آماده همکاری است. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  از راه اندازی مجدد خط مسافری چابهار – عمان خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی خط مسافری بین دوکشور، انجام شده است.