شناسهٔ خبر: 111458 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سامانه سوئیچینگ و کنسول های برج مراقبت پرواز فرودگاه همدان راه اندازی شد

برج مراقبت با بهره برداری از سامانه جدید سوئیچینگ برج مراقبت پرواز فرودگاه شهدای همدان، این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه کشور مجهز به سیستم سوئیچینگ جدید با استانداردهای روز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ سامانه سوئیچینگ جدید برج مراقبت پرواز فرودگاه شهدای همدان و کنسول های آن با حضور سیامک بهنام مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی، امیرحسین صادقچه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی، عباس وفایی مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات و جهانگیری مدیر فرودگاه همدان، راه اندازی شد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری ضمن قدردانی از تلاش های متخصصین الکترونیک هواپیمایی ATSEP، گفت: برج مراقبت فرودگاه همدان به عنوان دومین فرودگاهی است که کنسول و سیستم سوئیچینگ جدید آن به استانداردهای لازم رسیده است.

بهنام گفت: با کمک شرکت دانش بنیان داخلی؛ سیستم سوئیچینگ و کنسول های مورد نیاز برخی از فرودگاهها با بومی سازی  و دانش افزوده بدست آمده و همکاری با تولید کنندگان ویژه در این بخش، نیاز مراقبت پرواز را مرتفع خواهد کرد.

در ادامه مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات ضمن قدردانی از تغییرات عمده و ایجاد زیرساخت های فرودگاه همدان با توجه به پتانسیل های گردشگری این شهر، تلاش در جهت افزایش پروازهای این فرودگاه و امکان بهره مندی هموطنان از پروازها را نیازمند اهتمام ویژه دانست .

در پایان نیز مدیرکل کنترل ترافیک هوایی، درباره کارکرد و نیز بهینه و بومی سازی کنسول های برج مراقبت پرواز که حاصل تلاش و همکاری متخصصین مراقبت پرواز و الکترونیک هواپیمایی است، توضیحاتی ارائه داد و گفت: امید است شاهد استفاده بیشتر از تولیدات داخلی در آینده نزدیک باشیم.