شناسهٔ خبر: 111472 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در روزهای پایانی هفته/دمای هوای تهران امروز به ۳۶ درجه می‌رسد

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی پایگاه خبری وزارت راه‌ و شهرسازی، آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور را اعلام کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز یکم تیر ماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز گذشته آبادان و امیدیه با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر، ‌اهواز، صفی‌آباد دزفول، بندر ماهشهر، بستان و شوش با دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق کشور بودند و امروز صبح نیز فاروج و شیروان با دمای کمینه ۱۰ درجه بالای صفر به عنوان خنک‌ترین ایستگاه‌های کشور ثبت شدند.

وی افزود: برای دو رو آینده طی ساعات بعد از ظهر و شب در شمال استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل، بارش‌های پراکنده همراه با رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت و روز پنجشنبه این شرایط در خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز علاوه بر مناطق اشاره شده، رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هوانشاسی برای روز جمعه جوی پایدار و آسمان صاف و آفتابی را برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد.

گودرزی خاطر نشان کرد:‌ برای دو روز آینده در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز،‌ وزش بادهای شدید به عنوان پدیده غالب می‌تواند باشد که برای مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

کارشناس سازمان هوانشاسی از نفوذ توده گرد و خاک تشکیل شده در کشور سوریه و شمال عراق، به مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: این گرد و خاک امروز به نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: آسمان در این مناطق برای دو روز آینده غبار آلود است و آب‌های جنوب کشور از جمله دریای عمان، ‌تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس برای سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی هوای امروز تهران را همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.