شناسهٔ خبر: 111497 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پاسخ محتوای منتشر شده در روزنامه آرمان ملی

کم درآمد ها نرخ سود تسهیلات کمتری پرداخت می کنند

تکذیبیه در طرح نهضت ملی مسکن تفاوت بین دهک‌های مختلف درآمدی دیده شده است. این تفاوت‌ها از نظر سقف تسهیلات، آورده و نرخ سود تسهیلات و از نظر کمک‌های بلاعوضی است که به متقاضیان می‌شود و اینها همه قانونی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه در پی انتشار محتوایی در روزنامه آرمان ملی با عنوان "وام مسکن به دهک ‌های بالا می رسد" توضیحات زیر را ارائه کرده است که متن کامل آن به شرح زیر است.

جناب آقای  ولی الله شجاع پوریان
مدیر مسئول محترم روزنامه آرمان ملی
با سلام و احترام
بدین وسیله پیرو انتشار مطلبی در روزنامه آرمان ملی با عنوان "وام مسکن به دهک ‌های بالا می رسد" به تاریخ28/2/1401، طبق ماده 23 قانون مطبوعات توضیحات زیر برای انتشار ارسال می‌شود.
خواهشمند است طبق قانون ذکر شده دستور فرمایید مطالب ارائه شده زیر با تیتر مشخص شده به منظور تنویر افکار عمومی منتشر شود.

کم درآمد ها نرخ سود تسهیلات کمتری پرداخت می کنند
روزنامه آرمان ملی در محتوایی با عنوان "وام مسکن به دهک ‌های بالا می رسد" به تحلیل میزان اقساط و جزئیات دریافت تسهیلات پیشنهاد شده 700 میلیون تومانی وزارت راه و شهرسازی پرداخته است که اساسا این میزان تسهیلات اگرچه پیشنهاد شد اما در  مراجع ذی صلاح پولی و بانکی مورد تصویب واقع نشد.
جالب توجه اینکه جزئیات این پیشنهاد از جمله میزان اقساط و انواع تسهیلات و دیگر موارد نامشخص و به تبع ان اطلاع رسانی نشد و با عدم تصویب آن از دستور کار خارج شده است.
روزنامه آرمان ملی با محاسبات خود به ارائه عدد و رقم هایی برای وام 700 میلیون تومانی مصوب نشده پرداخته است که منبع و مقام مسوولی به این جزئیات اشاره نکرده است با رد این پیشنهاد این جزئیات و پیگیری آن نیز از دستور کار خارج شده است.
به اطلاع خوانندگان محترم می رساند نحوه و میزان دریافت انواع تسهیلات بانکی برای ساخت و یا خرید واحد مسکونی در سامانه بانک مسکن در دسترس عموم قرار دارد که پیشنهاد می شود روزنامه آرمان ملی نیز با استفاده از این منبع موثق و معتبر به اطلاع رسانی جزئیات موارد نهایی و مصوب بپردازد.
همچنین بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان قبل از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سایر طرح‌های حمایتی یک الگو را دنبال می‌کرد و همه اقشار جامعه در همه دهک‌ها یک جور و با یک حمایت دیده می‌شدند. در صورتی که در طرح نهضت ملی مسکن تفاوت بین دهک‌های مختلف درآمدی دیده شده است. این تفاوت‌ها از نظر سقف تسهیلات، آورده و نرخ سود تسهیلات و از نظر کمک‌های بلاعوضی است که به متقاضیان می‌شود و اینها همه قانونی شده است.
در شورای عالی مسکن مصوب شد تا برای دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اساسا در ابتدا آورده نیاورند و با حمایت هایی که %u062