شناسهٔ خبر: 111505 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

برقراری ۸ پرواز برای اعزام حجاج از ۴ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه/ تعداد پروازهای حج امشب به ۸۰فروند می رسد

اعزام حجاج برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در یازدهمین روز اعزام، از چهار فرودگاه بین المللی بوشهر، شهید هاشمی نژاد، شهید آیت الله بهشتی اصفهان و امام خمینی (ره) با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با یکم تیر ماه ۱۴۰۱ عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از چهار ایستگاه پروازی بوشهر، مشهد، اصفهان و تهران با ۸ پرواز در حال انجام است.

امروز از فرودگاه بین المللی بوشهر یک پرواز به مقصد جده، چهار پرواز از فرودگاه مشهد به مدینه منوره، دو پرواز از فرودگاه اصفهان به مقصد جده و مدینه، پرواز ازفرودگاه‌ حضرت امام خمینی(ره) به فرودگاه‌های جده انجام خواهد شد.

در یازدهمین روز از اعزام زائران بیت الله الحرام، حجاج استان بوشهر با پرواز شماره ۱۹۳۰ از فرودگاه بین المللی بوشهر به سوی جده  پرواز خواهد کرد.

در این روز اعزام زائران بیت الله الحرام از استان خراسان رضوی با چهار پرواز از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به سوی مدینه منوره انجام خواهد شد، اولین پرواز در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز ۱۹۲۰ انجام خواهد شد و پرواز دوم در ساعت ۷و۵۰ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز  به سوی مدینه منوره ۱۹۳۸ برقرار شد . گروه سوم اعزام حجاج این استان در ساعت ۱۶و ۳۰ دقیقه بعداز ظهر امروز به شماره پرواز ۱۹۳۸ به سوی مدینه خواهد بود و پرواز چهارم نیز در ساعت ۲۰:۱۵ امشب به شماره ۱۹۳۶ به مقصد مدینه اعزام خواهد شد.

همچنین اعزام حجاج بیت الله الحرام استان اصفهان نیز امروز با دو پرواز از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله بهشتی انجام خواهد شد، اولین گروه زائران ساعت ۱۰صبح امروز به شماره پرواز ۱۹۳۲ به سوی فرودگاه جده عزیمت کرد و دومین گروه زائران در ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه عصر امروز به شماره پرواز ۱۹۲۴ عازم فرودگاه جده خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»؛ امشب از شهر فرودگاه امام خمینی (ره) یک پرواز در ساعت ۲۰و ۴۵ دقیقه با شماره پرواز ۱۷۲۸ عازم مدینه منوره خواهد شد.

گفتنی است در عملیات حج امسال قریب به ۴۰ هزار زائربیت الله الحرام با ۱۵۸ فروند پرواز از ۱۸ ایستگاه پروازی در مدت ۲۰ روز از تاریخ ۲۲ خرداد لغایت ۱۲ تیرماه سال جاری  عازم سرزمین وحی می شوند.