شناسهٔ خبر: 111526 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی:

ایجاد مراکز لجستیک کشور باید عملیاتی شود/ تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری در پهنه‌های مختلف کشور

لجستیک معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی و دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور با بیان اینکه نگاه وزارت راه‌وشهرسازی، ایجاد مراکز لجستیک کشور و عملیاتی کردن آنها است، بر ضرورت بررسی درخواست سرمایه‌گذاران در پهنه‌های مختلف کشور برای راه‌اندازی مراکز لجستیک تاکید و اعلام کرد که این درخواست پس از کارشناسی در دستور کار کمیسیون تخصصی جهت ارائه در ستاد مراکز لجستیک قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، چهارمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور روز سه شنبه ۳۱ خرداد  به ریاست شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی و با حضور اعضای این ستاد و مدعوین بخش خصوصی در ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی برگزار شد. 

در این جلسه گزارش اقدامات و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ ستاد مراکز لجستیک کشور، بررسی درخواست سرمایه‌گذار برای مرکز لجستیک استان خراسان رضوی و گزارش سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص مطالعات جانمایی مراکز لجستیک مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای نشست گزارشی از اقدامات ستاد و برنامه‌های آتی آن برای ساماندهی مراکز لجستیک کشور ارایه شد و آخرین اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن ج.ا.ا طرح شد و افندی‌زاده بر عملیاتی شدن هرچه سریعتر مراکز لجستیک کشور تاکید کرد.

در این جلسه ضمن بررسی وضعیت پهنه مشهد در طرح آمایش مراکز لجستیک کشور موضوع درخواست سرمایه‌گذاری در پهنه مشهد شامل طرح توجیه جانمایی، پهنه بندی، برنامه اجرایی و خلاصه طرح توجیه اقتصادی، مطرح و مقرر شد موضوع با رویکرد جذب سرمایه‌گذار در راستای منافع ملی به کمیسیون تخصصی برای بررسی و کارشناسی ارجاع تا با همکاری شرکت راه‌آهن ج.ا.ا در نشست آتی ستاد نهایی شود.

در ادامه گزارش سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مطالعات جانمایی مراکز لجستیک مطرح شد.

در این گزارش به موضوعاتی نظیر آثار اقتصادی احداث مراکز لجستیک، مطالعات پایه و میدانی، بررسی عرضه و تقاضای حمل و نقل و لجستیک، مکان یابی و ارائه نتایج نهایی در ۶ پهنه پرداخته شد.

با توجه به نگاه ملی و فراسازمانی به موضوعات لجستیکی و ضرورت بررسی به صورت تخصصی و کارشناسی با جزئیات کامل، مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک ارجاع شد.