شناسهٔ خبر: 111545 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به خراسان شمالی مطرح کرد:

تخصیص ۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های استان خراسان شمالی

وزیر خراسان شمالی وزیر راه شهرسازی از اختصاص ۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه های استان خراسان شمالی خبر داد و گفت:در ۸ ماه گذشته ساخت۱۵ هزار واحد مسکونی را در دست اجرا داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که در جریان سفر رئیس جمهور به به استان خراسان شمالی به این استان سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت: حوزه راه و ساختمان دو موضوع مهم از ماموریت های وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی در حوزه راه محرومیت هایی نسبت به کل کشور دارد، و برای جبران آن عقب ماندگی اعتبارات لازم پیش بینی شده است، افزود: ۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه های استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است که این میزان اعتبار به جز پروژه های ملی است که در پروژه های مختلف استان دیده شده است.

وی افزود: این موضوع قطعا می تواند تاثیر بزرگی در حوزه راه استان ایجاد کند و بیش از هزار میلیارد تومان فقط برای راه روستایی استان پیش بینی شده است که عوامل اجرایی آغاز به کار خواهند کرد.

قاسمی در ادامه گفت:در حوزه مسکن در استان خراسان شمالی اقدامات موثری انجام شده است و عملیات اجرایی سهمیه بیش از دوسال مسکن امروز آغاز شد .

وزیر راه راه شهرسازی در پاسخ به سوالی در مورد تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان گفت: اعتبارات پیش بینی شده است و بعد از تعیین زمان بندی از سوی سازمان راهداری و شرکت زیر ساخت زمان اتمام پروژه ها اعلام خواهد شد.

قاسمی در مورد ساخت ۴۸ هزار واحد مسکونی در این استان اظهار کرد: تاکنون  ۴۸ هزار متقاضی در استان ثبت نام کرده اند و بخشی  ازاین تعداد ثبت نام ها به دلیل نداشتن همه شرایط در پالایش ها کاهش می یابد. به نظر می رسد ۳۵الی ۴۰ هزار نفر حائز شرایط باشند. تا امروز ۲۳ هزار نفر واجد شرایط قطعی شده اند و آنچه  پالایش می شود باید حداکثر  در۴ سال ساخته شود و در ۸ ماه گذشته ۱۵ هزار واحد در دست اجرا داریم و قطعا تا پایان دولت این تعداد واحد که گفته شد تکمیل خواهد شد.