شناسهٔ خبر: 111546 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با شروع سفرهای تابستانی صورت می گیرد :

حضور گسترده راهداران و اقدامات ایمن سازی در محورهای مازندران

مازندران- جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ازحضور گسترده راهداران و اقدامات وسیع در زمینه ایمن سازی محورهای اصلی و شریانی این استان خبر داد و افزود : با توجه به سفرهای تابستانی این اداره کل آمادگی کامل جهت مهیا نمودن راه هایی ایمن و مناسب را برای گردشگران و مسافرانی که به مازندران سفر می کنند را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، حسن جهانیان اظهار داشت: با آغاز فصل تابستان، تعطیلی مدارس و کاهش موارد ابتلا به کرونا و همچنین به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی مازندران ، این استان همواره در فصول مختلف سال علی الخصوص فصل تابستان گردشگران و مسافران بی شماری را از سرتاسر میهن عزیزمان پذیرا بوده ، از این رو محورهای مواصلاتی این استان در فصل تابستان پرحجم و پرتردد می باشد ، که تشدید اقدامات نظارتی جهت ارتقای ایمنی ترددها را می طلبد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، جاده های مازندران را هم از نظر حمل و نقلی و هم از نظر حوزه راهداری حائز اهمیت خواند و گفت: بدلیل قرار داشتن مازندران در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب میزان ترافیک در این محورها بسیار بالا است .

وی از شروع عملیات راهداری تابستانی این اداره کل خبر داد و عنوان نمود: این اداره کل با شرو ع فصل تابستان عملیات راهداری و ایمن سازی محورهای خود را با شتاب و تسریع در عملیات اجرایی در دست اجرا داشته که این عملیات شامل اجرای روکش آسفالت ، خط کشی ، نصب جداکننده ها و همچنین نصب انواع تابلوهای هشداردهنده  انتظامی و اطلاعاتی ، ایمن سازی نقاط حادثه خیز، شانه سازی، اصلاح قوس و ترانشه برداری ، در سطح کلیه محورهای اصلی ، فرعی و روستایی است.

 جهانیان ضمن اعلام این مطلب که راهداری عشق خدمت به همنوع است ، اظهار داشت : امیدواریم با اجرای این اقدامات در آستانه فصل تابستان شاهد افزایش ضریب ایمنی در محورها و کاهش تصادفات و سوانح باشیم.

وی در ادامه به اجرای طرح واکنش سریع اشاره و گفت: طرح واکنش سریع همزمان با آغاز ایام دهه کرامت در محورهای مواصلاتی کشور با هدف افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای آغاز به کار کرد و مواردی از قبیل رفع نقص از تابلو، علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ‌های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز و ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها را شامل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد: تعطیلات تابستان پیک مسافر در حوزه اتوبوسی بیشتر می‌شود بدین منظور تشدید کنترل و نظارت بیشتر بر ناوگان اتوبوسی مد نظر قرار گرفته می شود و در ایامی که به تعطیلات تابستانی نزدیک می‌شویم، نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.