شناسهٔ خبر: 111561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی:

باید برنامه ریزی لازم به منظور تسریع در پالایش متقاضیان و شروع عملیات اجرائی پروژه ها صورت پذیرد

آخرین وضعیت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در سفر یکروزه خود به شهرستان مرند در جلسه شورای مسکن شهرستان مرند با محوریت بررسی آخرین وضعیت و اقدامات انجام گرفته در خصوص طرح نهضت ملی مسکن و نحوه تسریع در پالایش و اجرای پروژه ها در سطح شهرستان مرند که با حضور اکثریت اعضای شورا در محل فرمانداری مرند برگزار شد شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)، امیربخشی زاده در سفر یکروزه خود به شهرستان مرند در جلسه شورای مسکن شهرستان مرند با محوریت بررسی آخرین وضعیت و  اقدامات انجام گرفته در خصوص طرح نهضت ملی مسکن و نحوه تسریع در پالایش و اجرای پروژه ها در سطح شهرستان مرند که با حضور اکثریت اعضای شورا در محل فرمانداری مرند برگزار شد شرکت کرد

بخشی زاده برلزوم برنامه ریزی لازم بمنظور تامین خدمات رو بنائی و زیرساخت های مورد نیاز سایت شهرک میلاد مرند با هماهنگی شورای مسکن شهرستان تاکید و اظهار داشت : با توجه به حمایت دولت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، ضروری است تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در شهرستان برای اجرای هرچه سریع‌تر این طرح همکاری کنند.

وی افزود : همه مسوولان برای اجرای این طرح باید اراده ملی داشته و تلاش کنند تا موانع و مشکلات موجود هرچه سریع تر برداشته شود و تعلل دراجرای طرح به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ضمن تاکید بر تامین زمین مورد نیاز در شهر مرند ، اظهار داشت : باید برنامه ریزی لازم به منظور تسریع در پالایش متقاضیان و شروع عملیات اجرائی پروژه ها صورت پذیرد.

مدیرکل راه وشهرسازی در ادامه سفر خود از شهرک میلاد مرند و  محل پروژه ۴۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن با کارگزاری ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) که عملیات اجرائی آن نیز شروع شده است و در مرحله اجرای اسکلت و سقف می باشد بازدید و اعلام نمود که در راستای تفاهم نامه منعقده فی مابین اداره کل راه و شهرسازی و سازمان بسیج سازندگی استان بخش دیگری  از اراضی مکانیابی شده در شهرک میلاد مرند به سازمان بسیج سازندگی تحویل شده است که در شرف شروع عملیات اجرائی قرار دارند.

بخشی زاده با اشاره به اینکه مرند جزو شهرهایی است که حدود ۴۵ درصد بافت فرسوده دارد خاطر نشان کرد: تلاش می شود با تعامل شهرداری مرند و بانک مسکن در حوزه بافت‌های فرسوده ؛ تسهیلات بانکی ارزان قیمت به سمت احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری هدایت شود و همچنین مردم می توانند در حوزه خارج از بافت فرسوده در قالب خود مالکی طرح نهضت ملی مسکن از   تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از ثبت‌نام بیش از ۱۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر مرند خبر داد و گفت: از این تعداد، تا کنون حدود ۲۴۰۰ نفر حائز شرایط اولیه هستند.