شناسهٔ خبر: 111618 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

اعزام حجاج از ۳ ایستگاه پروازی با ۱۰ پرواز به سوی جده و مدینه منوره/آغاز اعزام حجاج از همدان / تعداد پروازهای حج امشب به ۱۰۶ فروند می رسد

عملیات حج ۱۴۰۱در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در چهاردهمین روز اعزام، از سه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، شهید هاشمی نژاد و همدان، با ۱۰ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با چهارم تیر ماه ۱۴۰۱ عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از سه ایستگاه پروازی همدان، مشهد و تهران با ۱۰ پرواز در حال انجام است.

در چهاردهمین روز عملیات اعزام حجاج،۳ پرواز از فرودگاه بین المللی همدان به جده ، ۳ پرواز از فرودگاه  بین المللی مشهد به مدینه و ۴ پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به فرودگاه‌های جده و مدینه انجام خواهد گرفت.

امروز برای اعزام حجاج از فرودگاه امام خمینی (ره) ۴ پرواز در نظر گرفته شده است و اولین گروه از حجاج ساعت ۲۰ دقیقه بامداد امروز به شمار پرواز ۱۶۴۸ به سوی مدینه اعزام شد و پرواز دوم درساعت ۴ و ۴۰ دقیقه صبح امروز به شماره ۱۷۴۰ عازم مدینه شد، گروه سوم از حجاج در ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز ۱۷۵۴ به سوی مدینه اعزام شد و پرواز چهارم ۲۲و ۵۰ دقیقه امشب به شماره پرواز ۱۷۵۲ عازم جده می‌شود.

درچهارم تیرماه؛ اعزام زائران بیت الله الحرام استان همدان با سه پرواز از فرودگاه بین‌المللی همدان به سوی جده انجام خواهد شد، اولین پرواز در ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز ۱۷۵۰ انجام شد و پرواز دوم در ساعت  ۱۴ و ۵۰  ظهر امروز به شماره پرواز ۱۷۵۸ برقرارخواهد شد و گروه سوم اعزام حجاج این استان نیز در ساعت ۲۳و ۵۵ دقیقه شامگاه به شماره پرواز ۱۷۴۲ به سوی جده اعزام خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»؛ حجاج استان خراسان رضوی با سه پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به سوی مدینه منوره انجام خواهد شد، اولین پرواز در ساعت ۶ صبح امروز به شماره پرواز ۱۷۴۶ انجام شد و پرواز دوم در ساعت  ۱۳ و ۲۵ ظهر امروز به شماره پرواز ۱۷۵۶ به سوی مدینه منوره برقرار خواهد شد و گروه سوم اعزام حجاج این استان نیز در ساعت ۱۶و ۴۰ دقیقه بعد از ظهر به شماره پرواز ۱۷۴۴ به سوی مدینه اعزام خواهد شد.

گفتنی است در عملیات حج امسال قریب به ۴۰ هزار زائربیت الله الحرام از ۱۸ ایستگاه پروازی در مدت ۲۰ روز از تاریخ ۲۲ خرداد لغایت ۱۲ تیرماه سال جاری  عازم سرزمین وحی می شوند و فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را خواهند داشت.