شناسهٔ خبر: 111641 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عملکرد آماری، پایش و کنترل آماری ۲ ماهه ابتدای ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی؛

رشد ۱۸۳ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال ۱۴۰۰/ افزایش ۸۱ درصدی پروازهای عبوری در ۲ماهه اول سال جاری

فرودگاه امام خميني بررسی عملکرد ۲ ماهه اول امسال وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی از رشد ۱۸۳ درصدی پروازهای بین‌المللی ورشد ۸۱ درصدی پروازهای عبوری نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی بر اساس پایش و کنترل آماری، عملکرد ۲ ماهه خود در سال جاری در مدهای مختلف حمل‌ونقل را منتشر کرده است. عملکرد ۲ ماهه این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل هوایی بر اساس داده‌ها و اطلاعات منتشر شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش عملکرد این حوزه دارد.

تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در ۲ ماهه سال جاری به ‌ترتیب ۴۸هزار فروند و ۳/۴ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۴۷/۶ هزار فروند و بین‌المللی ۱/۲ هزار فروند) به ترتیب ۱درصد و ۱۸۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین میزان اعزام و پذیرش مسافر درپروازهای داخلی و بین المللی در ۲ ماهه سال جاری به ترتیب ۵۳۷۶هزار نفر و ۴۱۱ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ (داخلی ۳۵۵۰  هزار نفر و بین‌المللی ۸۶  هزار نفر)  به ترتیب ۵۱ درصد و ۳۷۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش منتشر شده؛ تعداد پروازهای عبوری از فراز کشور در ۲ ماهه سال جاری ۳۹  هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۲۱/۵ هزار فروند) ۸۱ درصد افزایش داشته است.