شناسهٔ خبر: 111667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خبرداد؛

شتاب در روند اجرایی طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان مرکزی

نهضت ملی مسکن شهریار مدیر کل راه و شهرسازی استان از پیشرفت ۶۵ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در مهاجران و پیشرفت ۱۰۰ درصدی این طرح در شهر جدید امیر کبیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی)، اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان مرکزی، بزرگترین طرح نهضت ملی مسکن دراراک کلنگ زنی شد و حالا پس از گذشت چند ماه روند اجرایی شدن آن در استان مرکزی پرشتاب است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان دراین خصوص گفت: ۶۱ هزار و ۱۲۷ نفر سهمیه استان مرکزی در طرح ملی نهضت مسکن بوده که براساس مطالعات آمایش سرزمینی اختصاص یافته است.

انعامی افزود: از ابتدای طرح تا کنون ۱۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند که در این میان ۳۹ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی بوده اند.

وی ادامه داد: تا کنون برای ۲۹ هزار واحد زمین تخصیص داده شده و ۱۵ هزار نفر واریز وجه داشته اند.

مدیر کل راه و شهرسازی از پیشرفت ۶۵ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در مهاجران و پیشرفت ۱۰۰ درصدی همین طرح در شهر جدید امیر کبیر هم گفت و افزود: امید است با شتاب بیشتردر ساخت این طرح‌ها هم استانی‌ها زودتر صاحب خانه شوند.

گفتنی است استان مرکزی استانی پیشرو در ساخت و ساز، انعقاد قراردادهای مشارکتی و بزرگترین طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.