شناسهٔ خبر: 111675 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

گرم تر شدن تهران طی روزهای آتی/ کاهش کیفیت هوا و دید افقی با ورود توده گردو خاک از عراق

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از گرم‌تر شدن هوای پایتخت طی روزهای آتی گفت: با ورود توده گردو خاک از کشور عراق در نوارغربی و مرکزی کشور کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم داشت .

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز یکشنبه، پنجم تیرماه در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، ماطق جنوبی سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان و بخش هایی ازگلستان و خراسان شمالی  در بعضی از ساعات رگبار باران رخ می دهد و گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد بود و در مناطق مستعد این بارش‌ها به شکل تگرگ پیش بینی می شود.

وی در ادامه گفت: فردا گستره بارش‌ها شمال آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی و اردبیل وارتفاعات البرز مرکزی را در برمی گیرد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و مناطق شمالی و شرق هرمزگان هم از این بار ش ها بهره مند خواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شکل گیری توده گرد وخاک در کشورعراق  تاکید کرد: این توده امروز به مناطق شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب و بخش‌هایی از مناطق مرکزی کشور و همچنین استان‌هایی که در دامنه‌های البرزمرکزی واقع شده‌اند، وارد خواهد شد که موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می شود.

رفیعی با اعلام انتشار هشدار نارنجی هواشناسی افزود: این وضعیت امروز استان‌های غربی کرمانشاه، ایلام، کردستان و خوزستان را دربرمی گیرد و آسیب به صنایع حساس به گرد وخاک و خسارت به صنایع کشاورزی و اختلال تردد و تاخیر و احتمال لغو پروازها از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ماندگاری هوای گرم طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور گفت: روند تدریجی افزایش دما به ویژه  درروزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می شود .

 به گفته رفیعی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز و دریا ی عمان و دریای خزر مواج خواهند بود و امروز هم این شرایط درمناطق مرکزی خلیج فارس وجود خواهد دارد.

 کارشناس سازمان هواشناسی در مورد شرایط آب و هوای پایتخت گفت: تهران امروز درساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید و گرد وخاک را خواهد داشت و بیشینه دما امروز به ۳۸ درجه می رسد و فردا به ۴۰ درجه می رسد و کمینه دما برای فردا به ۲۷ درجه خواهد رسید.