شناسهٔ خبر: 111702 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها ؛

۷۵ درصد از تجهیزات فرودگاهی، تولید داخل کشور است

ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بومی سازی سیستم روشنایی باند فرودگاه نیز طی دو سال اخیر با تلاش متخصصان ایرانی گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد از تجهیزات فرودگاهی تولید داخل کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ میرسعید صفی نیا مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بومی سازی سیستم روشنایی باند فرودگاه نیز طی دو سال اخیر با تلاش متخصصان ایرانی و تاکید بر اهمیت اعتماد به توان داخلی در حوزه‌های مختلف کشور گفت: از طریق دانشگاه خواجه نصیر و با حمایت از نیروهای متخصص اداره کل تجهیزات و سامانه‌های شرکت فرودگاه‌ها، امروز سیستم روشنایی CCR، سیستم روشنایی RAND WAY، سیستم روشنایی TAXI WAY و دیگر سیستم های روشنایی بومی سازی شده است.

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی رعایت تمام استانداردهای ملی و جهانی توسط تولیدکنندگان داخلی را مورد توجه قرار داد و گفت: جان مردم برای ما در اولویت است و در بحث استانداردها ذره ای کوتاه نمی آییم.

صفی‌نیا با اشاره به تامین، نگهداری و راهبری عمده تجهیزات الکتریکال، مکانیکال و تجهیزات ترمینالی توسط اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی گفت: تجهیزات الکتریکال شامل موتور ژنراتورها، سیستم روشنایی باند، چراغ های RAND WAY، TAXI WAY، PAPI، تابلوهای فشار قوی و ضعیف و موارد دیگر و همچنین تجهیزات مکانیکال شامل تجهیزات سرمایشی و گرمایشی اماکن و ترمینال‌های فرودگاهی کشور از جمله ساختمان‌های ستادی شرکت فرودگاه‌ها می شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی گفت: تامین، نصب و نگهداری تمام تجهیزات ترمینالی فرودگاه‌های کشور از آبسردکن تا ایربریج برعهده این اداره کل است و این اقدام بصورت مستمر در حال انجام است.

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: نصب ۱۲ ایربریج یا پل هوایی در فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان از اقدامات شاخصی بود که انجام شده و مسافر با استفاده از آن می تواند از ترمینال به صورت مستقیم وارد هواپیما شود.

صفی نیا از هوشمندسازی سیستم بار مسافر در فرودگاه‌های مهرآباد و شهید هاشمی نژاد مشهد در آینده خبرداد و گفت: برای این دو فرودگاه برنامه BHS خواهیم داشت که طی آن ساک مسافر بصورت هوشمند تفکیک، جداسازی و تحویل انبار بار هواپیما می شود.

وی با اشاره به انجام امور مارکینگ با بهره مندی از توانمندی داخلی گفت: از رنگ آمیزی تا خط کشی و لاستیک زدایی توسط نیروهای بومی انجام می شود و در بحث تست اصطکاک نیز در حالی که درگذشته شرکت سوئدی این کار را انجام می داد اما اکنون نیروهای متخصص داخلی این اداره کل آن را عهده دار هستند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ صفی نیا در ادامه گفت: سیستم تلسکوپی اتصال به هواپیما در فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و بندرعباس، سیستم روشنایی فرودگاه سراوان، سیستم SFLS فرودگاه‌های مشهد، گلستان و بندرعباس و تبریز و سیستم روشنایی باند فرودگاه های خوی و پارس آباد مغان از دیگر پروژه های انجام شده و در دست اقدام است.

به گفته وی سیستم SFLS فرودگاه‌های کرمانشاه، تبریز و مشهد برای هفته دولت آماده بهره برداری خواهد شد.

صفی نیا همچنین از راه اندازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، بندرعباس، خوزستان، آبادان و ایلام خبر داد.