شناسهٔ خبر: 111717 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱

برقراری ۸ پرواز برای اعزام زائران بیت الله الحرام از ۵ ایستگاه پروازی به جده و مدینه منوره/آغاز اعزام حجاج از مازندران و خراسان جنوبی / تعداد پروازهای حج دوشنبه شب به ۱۲۲ فروند خواهد رسید

اعزام حجاج-1401 برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در ششم تیرماه ، از پنج فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی، همدان، بیرجند، ساری و امام خمینی (ره) با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در روز دوشنبه ششم تیر ماه ۱۴۰۱ عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از پنج ایستگاه پروازی یزد، همدان، بیرجند،ساری و تهران با ۸ پرواز برقرار می شود.

براساس برنامه اعلام شده در شانزدهمین روزعملیات حج و آغاز اعزام زائران استان‌های خراسان جنوبی و مازندران از روز دوشنبه، یک پرواز از فرودگاه یزد به مدینه ، یک پرواز ازفرودگاه همدان به جده ، دو پرواز از فرودگاه بیرجند به جده ، دو پرواز از فرودگاه ساری به مدینه و همچنین دو پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) به جده انجام خواهد شد.

زائران استان یزد در دومین روز اعزام در ششم تیرماه در ساعت ۰۱:۳۵ دقیقه بامداد دوشنبه به شماره ۱۹۴۰ از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی به سوی مدینه منوره عزیمت می کنند.

در سومین روز اعزام حجاج استان همدان یک پرواز در ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه صبح دوشنبه به شماره پرواز ۱۹۴۵ ازفرودگاه بین المللی همدان به فرودگاه جده اعزام می شود.

با آغاز عملیات اعزام زائران استان خراسان جنوبی از روز دوشنبه اولین گروه حجاج این استان در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه صبح  به شماره پرواز ۱۹۵۸ از فرودگاه بین المللی بیرجند به سوی جده رهسپار می شوند و گروه دوم از زائران در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر دوشنبه با شماره  پرواز ۱۹۵۶ به سوی جده عزیمت خواهند کرد.

در ششم تیرماه زائران بیت الله الحرام با دو پرواز از فرودگاه بین المللی ساری عازم مدینه منوره می شوند .بر اساس برنامه ریزی انجام شده پرواز اول در ساعت ۱۰ صبح دوشنبه به شماره پرواز ۱۹۴۲ صورت می گیرد و پرواز دوم در ساعت ۱۹و ۵۰ دقیقه عصر فردا به شماره پرواز ۱۹۴۴ به سوی مدینه برقرر خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»؛ در این روز برای اعزام حجاج از فرودگاه امام خمینی (ره) ۲ پرواز در نظر گرفته شده است که اولین گروه از حجاج در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه ظهر فردا به شمار پرواز ۱۹۵۲ به سوی جده پرواز خواهد کرد و پرواز دوم درساعت ۱۹و ۵۰ دقیقه عصر دوشنبه  به شماره ۱۹۴۶ از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عازم جده می‌شود.

گفتنی است در عملیات حج امسال قریب به ۴۰ هزار زائربیت الله الحرام از ۱۸ ایستگاه پروازی در مدت ۲۰ روز از تاریخ ۲۲ خرداد لغایت ۱۲ تیرماه سال جاری عازم سرزمین وحی می شوند و فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را خواهند داشت.